خبرگزاری کار ایران

آخرین آمار ثبت‌نام‌ها تا ساعت ۱۶؛

۸۱۶۷ نفر برای مجلس شورای اسلامی نام‌نویسی کرده‌اند

رئیس ستاد انتخابات کشور آخرین آمار ثبت‌نام کنندگان مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۶ را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین مقیمی با حضور در جمع خبرنگاران به ارائه آخرین آمار ثبت‌نام‌کنندگان مجلس شورای اسلامی در ششمین روز پرداخت.

رییس ستاد انتخابات کشور درباره آخرین آمار ثبت نام کنندگان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تا ساعت ۱۶ گفت: تعداد ۸۱۶۷ نفر به عنوان مراجعه‌کنندگان برای ثبت نام در انتخابات به ستاد انتخابات کل کشور و ۲۰۷ مرکز فرمانداری استان‌های کشور حضور پیدا کرده‌اند٬ که از این تعداد ۷۰۳۳ نفر مدارکشان تکمیل و ۱۱۲۷ نفر در حال ثبت‌نام هستند.

رئیس ستاد انتخابات کل کشور درباره ترکیب جنسیتی ثبت‌نام کنندگان اظهار داشت: ۷۱۱ نفر از ثبت نام کنندگان از خانم‌ها و ۶۳۲۲ نفر نیز از آقایان هستند.

مقیمی درباره ترکیب سنی داوطلبان تصریح کرد: بیشترین سن ۷۵ و کمترین ۲۹ سال است. در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۱۲۸۰ نفر و در رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۲۸۲ نفر اقدام به نام نویسی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱۲۲۶ نفر و در رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال، ۱۳۲۸ نفر و در رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال، ۹۵۸ نفر نام نویسی کرده‌اند.

معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه این مطلب خاطرنشان کرد: در رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال، ۶۱۴ نفر و در رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال ۲۳۳ نفر و در رده سنی ۶۶ تا ۷۰ سال، ۷۴ نفر و در رده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال، ۲۶ نفر ثبت نام کرده‌اند.

مقیمی با بیان اینکه ۲۲۹۹ نفر از صبح امروز تا کنون با مراجعه ستاد انتخابات کل کشور و فرمانداری‌ها ثبت نام کرده‌اند، ابراز داشت: تعداد ۳۵۱ نفر مدرک کار‌شناسی، ۵۰۹۴ نفر دارای مدرک کار‌شناسی ارشد، ۱۱۷۸ نفر دارای مدرک دکتری و ۳۷۹ نفر دارای مدرک حوزوی هستند.

وی ادامه داد: ۱۶ نفر تا کنون از اقلیت‌های دینی و ۵۲۳ نفر از نمایندگان ادوار مجلس نام نویسی کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات کل کشور در رابطه با جلسه مسئولان وزارت کشور با دادستانی کل کشور در خصوص روند استعلام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به دعوت از مسئولان دادستانی از روند بررسی صلاحیت‌ها که پاسخ استعلامات ما را می‌دهد، در محل دادستانی بازدید داشتیم و کار به‌خوبی در حال انجام است و امیدواریم در آن بازه زمانی به استعلامات هیات‌های اجرایی پاسخ داده شود.

مقیمی افزود: هم زمان با ثبت نام نامزدهای انتخابات تمامی مشخصات آن‌ها به صورت مستقیم و آنلاین در اختیار چهار مرجع (ثبت احوال، وزارت اطلاعات، دادستانی کلی کشور و نیروی انتظامی) قرار می‌گیرد که بررسی صلاحیت نامزد‌ها از این طریق انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: آخرین روز ثبت نام از داوطلبان دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی فردا است و از ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد یافت.

کد خبر : ۳۳۲۷۹۱