خبرگزاری کار ایران

رسایی پس از ثبت‌نام در انتخابات مجلس:

عضو جبهه پایداری نیستم/ فردوسی‌پور یک‌بار برای ما سرفه نکرد

یک نماینده کنونی مجلس شورای اسلامی گفت: تعجب من این است که مدت‌هاست پرونده فساد فوتبال در دست ماست٬ اما برنامه نود حتی یک بار هم برای ما سرفه نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حمید رسایی پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص وحدت اصولگرایان گفت: هر فعالیت اجتماعی اگر با وحدت و توافق نظر همراه شود٬ بهتر به نتیجه می‌رسد. تا جایی که اطلاع دارم جمعی از دوستان اصولگرا جمع شده‌اند و به توافقاتی رسیده‌اند تا بتوانند به وحدت دست پیدا کنند. اگر آن‌ها بتوانند بدنه اصولگرا را قانع کنند قطعاً حرکتشان نتیجه‌بخش خواهد بود اما اگر بدنه نسبت به وحدت آن‌ها اما و اگر داشته باشد نتایج خوب نخواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور نماینده لاریجانی در جلسات شورای ائتلاف اصولگرایان را تایید می‌کنید٬ گفت: من در جمع این دوستان نیستم و خبر ندارم که آیا نماینده‌ای فرستاده‌اند یا خیر. برخی از فراکسیون رهروان این مسئله را تایید می‌کنند و برخی هم تکذیب می‌کنند و می‌گویند می‌خواهند لیست جداگانه بدهند. آقای لاریجانی خودشان در این مورد بهتر می‌توانند اظهار نظر کنند.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه در این خصوص نظر ما خیلی ملاک و شاخص نیست٬ گفت: جریان‌های مختلف چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا باید به شکلی به جمع‌بندی برسند که بتوانند بدنه خود را قانع کنند. وحدت باید در منش‌ها باشد٬ برای همین باید منتظر باشیم و ببینیم ادامه تحرکات چه خواهد بود.

وی در مورد تعامل با باهنر گفت: من تاکنون با آقای باهنر در مورد انتخابات صحبت نکرده‌ام٬ البته با وی مشکلی هم ندارم.

رسایی در مورد حواشی مربوط به عدم پخش مصاحبه فردوسی‌پور با ظریف در شب یلدا و پخش مستقیم صحبت‌های حداد عادل در تلویزیون گفت: طبیعتاً آقای روحانی هم که به عنوان نماینده خبرگان ثبت‌نام کرده بار‌ها در شبکه‌های زنده صحبت‌هایش پخش می‌شود٬ بنابراین منعی برای صحبت کاندیدا‌ها وجود ندارد اما به نظر من اشکالی هم نداشت که آقای ظریف در برنامه نود صحبت می‌کرد. تعجب من این است که مدت‌هاست پرونده فساد فوتبال در دست ماست٬ اما برنامه نود حتی یک بار هم برای ما سرفه نکرده است.

وی افزود: این در حالی است که تاکنون دو بار در کمیسیون اصل ۹۰ از آقای فردوسی‌پور دعوت شده و قرار شده که مدیر شبکه ۳ نیز در این مورد همکاری کند٬ اما آقای فردوسی‌پور در برنامه ۹۰ موضوع پایان خدمت‌های جعلی را حذف کرده و حاضر نشده کمیسیون اصل ۹۰ روی آنتن بیاید.

رسایی تاکید کرد: توضیحات روابط عمومی صداوسیما در مورد مصاحبه آقای فردوسی‌پور و ظریف این بود که گویا مصاحبه از طرف شبکه نبوده و تهیه‌کننده آن همان آقای فردوسی‌پور بوده و قصد پخش این برنامه را داشته است.

این نماینده مجلس در ادامه در خصوص حضور جبهه پایداری در فعالیت‌های انتخاباتی و مجلس دهم گفت: من عضو جبهه پایداری نیستم٬ البته از جهت فکری به این جبهه نزدیکم اما خبر ندارم که این جبهه برای مجلس دهم چه کاری خواهد کرد. خود من‌‌ همان روالی که در مجلس نهم داشتم در مجلس آینده نیز در پیش خواهم گرفت و به همین شکل با هویت مستقل به کار خود ادامه می‌دهم.

وی گفت: من عضو جریان اصولگرا هستم٬ اما بر حسب تکلیف خودم عمل می‌کنم جایی که بدانم رفتار ملت به نفع ملت است حمایت می‌کنم و جایی که نقد داشته باشم انتقاد می‌کنم هرکجا لازم باشد از وزرا سوال می‌کنم و در برخی موارد هم قانع می‌شوم و سوال‌های خودم را به صحن نمی‌برم٬ بنابراین از این جهت تغییری در رفتار من ایجاد نخواهد شد.

رسایی تصریح کرد: من جهت‌گیری دولت قبل را نسبت به این دولت بیشتر قبول داشتم برای همین صحبت‌های من قبلاً جنبه حمایتی داشت. من برعکس بسیاری از افراد فضای سیاسی را برای امثال خودم خیلی تیره و تار نمی‌بینم با توجه به عملکرد دولت امروز همه به این نتیجه رسیده‌اند که حرف منتقدان چندان هم بی‌ربط نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم دولت نباید همه تخم مرغ‌های خود را در سبد هفتگی بگذارد و تا این حد به وعده‌های آمریکا اعتنا کند اما متاسفانه دولت در وزارت خارجه به مذاکره ۱+۵ و ۱+۵ نیز به مذاکره با آمریکا خلاصه شد خروجی آن هم این شد که در حال حاضر علی‌رغم اینکه ما به همه وعده‌های خود عمل کرده‌ایم باورهای هسته‌ای‌مان یکی یکی از بین می‌رود و از طرف مقابل شاهد عهدشکنی هستیم به گونه‌ای که اوباما مهر تاییدی به مصوبه سنا زد اما باز هم وقتی کری نامه‌ای می‌دهد و به ما آب‌نبات نشان می‌دهد برخی اعتماد می‌کنkد و آدم یاد قصه پینوکیو می‌افتد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: انتقادهای ما از دولت مربوط به اموری بود که می‌گفتیم این روند دفاع از حقوق ملت نیست در حال حاضر بورس از سال ۹۲ تاکنون رو به افت است. پی‌ام‌دی که به قول آقایان پرونده‌اش بسته شده همچنان باز است. بازار به وعده و مصاحبه و شعار اعتنایی نمی‌کند. من این را هم گفته‌ام که یک تار موی روحانی را به انگلیس خبیث ترجیح می‌دهم. ما در مواجهه با این قدرت‌ها باید طرف مسئولان خود را داشته باشیم این را به آقای روحانی هم گفته‌ام اما این را هم گفتم که شما و تمام دوستانتان در هشت سال دولت قبل حتی حاضر نشدید در یک اتاق در بسته هم بین خودتان این موضوع را بگویید. در دولت قبل هم نباید کاری می‌شد که دشمنان کف و سوت بزنند.

رسایی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است رد صلاحیت شوید گفت: دلیلی برای رد صلاحیت خود نمی‌بینم. پرونده‌ای که دولت آن را مطرح می‌کند مربوط به مدیریت من در ارشاد قم بود که از آن تبرئه شدم و دیوان عدالت این حکم را به دلیل غیر قانونی بودن نقض کرد اما اگر هم رد صلاحیت شوم نه شیشه می‌شکنم نه مسجد و بانک آتش می‌زنم و نه چادر از سر کسی می‌کشم٬ فقط می‌خواهم دلیل رد صلاحیتم را بگویند.

خاطرنشان می‌شود رسایی که به دلیل ازدحام در وزارت کشور موفق به ثبت‌نام نشد٬ به فرمانداری تهران مراجعه کرد و در جمع خبرنگاران گفت: من اگر بار دیگر انتخاب شوم و مردم به من اعتماد کنند‌‌٬ همان روشی را که تاکنون پیش گرفته‌ام دوباره ادامه خواهم داد.

وی در خصوص اینکه در کدام لیست قرار می‌گیرد٬ گفت: لیست‌های بسیاری مطرح است و من به عنوان یک شخص مستقل که در هیچ حزب و گروهی به صورت رسمی عضو نیستم٬ ثبت‌نام می‌کنم اما اگر در آینده لیست‌هایی مطرح شود که از لحاظ مبانی با آن‌ها مشکلی نداشته باشم٬ به آن‌ها ملحق خواهم شد.

این نماینده کنونی مجلس در خصوص ائتلاف موتلفه اصولگرایان و ایثارگران گفت: امیدوارم این ائتلاف به نتیجه برسد اما فعالیت‌های اجتماعی نیاز به همگرایی دارد و هرچقدر اعضا یکدل و همگرا‌تر باشند می‌توانند در انتخابات پیشرو اثرگذاری بیشتری داشته باشند.

رسایی افزود: بزرگان این ائتلاف باید در درجه اول بتوانند بدنه اصولگرایی را قانع کنند و به سوال‌ها این بدنه در خصوص انتخابات و راهکارهای سیاسی جواب دهند.

کد خبر : ۳۳۲۴۷۵