خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی:

برای اربعین آینده تدابیر لازم در بکارگیری نهادهای مردمی اندیشیده شود

وزیر کشور گفت: اولویت نخست ما در مراسم اربعین حسینی امسال تأمین امنیت بود و شرایط لازم برای حضور زائران در امنیت کامل و ارائه خدمات مناسب که با توجه امکانات موجود و تلاش فراوان دستگاه‌های متولی، این امر در حد مطلوبی فراهم شد.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در جلسه ستاد مرکزی اربعین حسینی در وزارت کشور گفت: استان‌ها تدابیر لازم را برای بکارگیری نهادهای مردمی در مراسم اربعین سال آینده اتخاذ کنند و برنامه ریزی‌های آینده بر اساس تکیه بر توانمندی‌های مردمی، خیرین، هیأت‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد صورت گیرد.

وزیر کشور بر ضرورت تکمیل زیر ساخت‌های دائمی در مسیر تردد زائران در استان‌های مرزی ایلام و خوزستان تأکید کرد و گفت: اعزام زائران در قالب کاروان‌های زیارتی شرایط خوبی را برای برخورداری زائران از خدمات مناسب و انجام کار فرهنگی در طول مسیر حرکت زائران فراهم خواهد کرد.

در این جلسه وزیر کشور ابراز امیدواری کرد با جمع بندی نقاط مثبت و بررسی عملکرد کمیته‌ها، برنامه اعزام زائران به مراسم بزرگ اربعین حسینی در سال‌های بعد، باشکوه‌تر، منظم‌تر و ایمن‌تر از امسال برگزار شود.

در این جلسه همچنین رئیس و اعضای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین، پیشنهادات خود را در زمینه بهبود عملکرد ستاد برای سفر زائران در سال‌های آینده مطرح کردند و قرار شد ظرف ۱۵ روز پیشنهادات جمع آوری و در یک ماه آینده جمع‌بندی، بررسی و نهایی شود.

کد خبر : ۳۳۲۴۵۴