خبرگزاری کار ایران

حسین امیرعبداللهیان:

هیچ‌گونه محدودیتی در توسعه روابط با سلطنت عمان نداریم

معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه روابط تهران و مسقط را ممتاز توصیف کرد.

به گزارش ایلنا، حسین امیرعبداللهیان در چهارمین نشست کمیته راهبردی ایران و عمان با ابراز خرسندی از سلامتی سلطان قابوس، استمرار رایزنی و مشورت با عمان را که از دیدگاه‌های واقع‌بینانه، متوازن و منطقی برخوردار است و می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ثبات و امنیت منطقه داشته باشد را مورد تاکید قرار داد.

امیرعبداللهیان با اشاره اجرای برجام و ظرفیت‌های موجود در همکاری‌های اقتصادی و تجاری خواستار تلاش بیشتر دستگاه‌های اقتصادی دو کشور برای افزایش سطح روابط اقتصادی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به جایگاه ویژه عمان در سیاست خارجی کشورمان ما هیچ‌گونه محدودیتی در توسعه روابط با سلطنت عمان نداریم.

عمان جایگاه ویژه ای برای جمهوری اسلامی قائل است

احمد العیسایی معاون سیاسی وزارت خارجه سلطنت عمان نیز ضمن اشاره به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت : تشکیل منظم کمیته های مشترک بین دو کشور و بویژه کمیته مشترک راهبردی نشان از اهتمام و اراده مقامات عالی دو کشور برای توسعه و تحکیم همه جانبه روابط دارد.

وی افزود: سلطنت عمان جایگاه ویژه ای را برای جمهوری اسلامی قائل است و نقش مهم منطقه ای ایران را غیرقابل انکار می دانیم ؛ بر همین اساس گسترش همکاری های همه جانبه را در دستور کار خود قرار داده ایم.

العیسایی با اشاره به روند رو به افزایش ناامنی حاصل از اقدامات تروریستی در منطقه برضرورت افزایش همکاری ها و رایزنی ها بین تمامی کشورهای منطقه و از جمله ایران تاکید کرد.

چهارمین نشست کمیته راهبردی جمهوری اسلامی ایران و عمان به ریاست معاونین وزرای خارجه دو کشور در تهران برگزار شد.

طرفین در این نشست آخرین تحولات منطقه از جمله یمن،بحرین،عراق و سوریه را مورد گفت و گو قرار داده و استمرار رایزنی و مشورت برای نزدیکی بیشتر دیدگاه ها را ضروری دانستند.

کد خبر : ۳۳۲۲۴۴