خبرگزاری کار ایران

عارف در جمع خبرنگاران:

برنامه‌های یک‌سویه صداوسیما جوابگو نیست/ حرف آخر را مردم می‌زنند

رئیس شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تاکید کرد: خلق حماسه‌ای پر شکوه‌تر از انتخابات ۹۲ را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف پس از ثبت نام در انتخابات مجلس با حضور در محل استقرار خبرنگاران در ستاد انتخابات وزارت کشور عنوان کرد: خوشحالم انتخابات دور جدید در سالی برگزار می‌شود که شعار آن همدلی و همزبانی است باور داریم مهم‌ترین رویداد سیاسی کشور باید با تقویت همبستگی و انسجام ملی همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه ما باید اعتلای کشور و پاسخگوی به مطالبات مردم را دنبال کنیم، عنوان کرد:  برگزاری انتخابات پرشور با مشارکت حداکثری مردم ممکن است. دستاوردهای این دولت و نقش ما در منطقه ایجاب می‌کنه یک انتخابات پر شور داشته باشیم و اجازه بدهیم حرف آخر را مردم بزنند٬ نه تریبون‌ها.

عارف تاکید کرد: ما می‌خواهیم با جدیت کار را دنبال کنیم مهم‌ترین کار رسانه‌ها تشویق مردم برای مشارکت است که باید جدی‌تر از گذشته با هدف مشارکت حداکثری مردم وارد شوند و اجازه دهیم همه سلیقه‌های نظام فرصت ارائه نظرات خود را داشته باشند ما نیاز به مشارکت مردم داریم ما خلق حماسه‌ای پر شکوه‌تر از انتخابات ۹۲ را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: اصرار داریم آن ۲۷ درصدی که به هر دلیلی در انتخابات سال ۹۲ حضور پیدا نکرده‌اند برای انتخابات سال جاری تشویق شوند و به صحنه بیایند که این هدف قطعا مهم‌تر از این است که یک فردی از جریانی پیروز شود یا نشود که اگر این اتفاق رخ دهد همه جریان‌های سیاسی پیروزند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به اینکه در صورت پیروزی در مجلس چه کمکی به عنوان یک نماینده به دولت برای بهبود اوضاع اقتصادی کنید٬ خاطرنشان کرد: امیدواریم در دو سه هفته آینده برنامه راهبردی خود را ارائه دهیم که در صورت ورود به مجلس چه کنیم٬ اما مجلس در کنار دولت باید با اتکا به کل نیروهای فعال دراقتصاد در بهبود و رشد اشتغال و خروج از رکود برنامه‌ها را دنبال کند.

عارف درباره نقش رسانه ملی برای دعوت از چهره‌های مختلف سیاسی در برنامه‌های تلوزیونی گفت: رسانه ملی باید کاری کند که دیدگاه‌های مختلف حضور داشته باشند چراکه برنامه‌های یک‌سویه با تجربه‌ای که از قبل وجود دارد نه تنها جوابگو نیست٬ بلکه به نفع آن جریان هم نخواهد بود٬ پس بهتر است رسانه ملی دادن تریبون به جریان‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در خصوص حملاتی که به نشست‌های اصلاح‌طلبان صورت می‌گیرد٬ گفت: تجربه گذشته نشان می‌دهد جریان‌های تندرو نمی‌توانند با اصرار به نتایج مد نظر خود برسند و اگر نظر سنجی صورت بگیرد٬ خواهیم دید که همین اتفاقات جزئی نیز برای آن‌ها نتیجه معکوس داشته است.

وی افزود: ما اصرار به حفظ آرامش داریم و تاکید داریم می‌خواهیم در همین فضا انتخابات را دنبال کنیم. توصیه ما به جریان‌های افراطی این است که در چارچوب قانون و سیاست‌های نظام و توجه به منافع ملی کار کنند البته به آنها حق می‌دهیم که در فضای برادرانه نقطه نظرات خود را دنبال کنند.

کد خبر : ۳۳۲۰۲۵