خبرگزاری کار ایران

جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با ایلنا:

ادغام هیات‌های نظارت و اجرایی نباید دقت‌نظر را کاهش دهد

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت گفت: بحث نظارت استصوابی که به صراحت در قانون مورد تاکید قرار گرفته باید مورد توجه قرار بگیرد.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا با اشاره به مزایا و معایب استفاده دو منظوره از هیات اجرایی و نظارت برای هر دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: ادغام دو هیات نظارت و اجرایی انتخابات و به‌کارگیری این هیات‌ها برای برگزاری دو انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، از این نظر که در زمان و نیروی انسانی صرفه‌جویی می‌شود، اتفاق مثبتی است و از این منظر می‌توان از این اقدام استقبال کرد.

نماینده مردم رشت در مجلس اضافه کرد: با این وجود، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری دو موضوع کاملاً متفاوت است و هیات‌های اجرایی و نظارت باید خبرگی لازم برای مدیریت این دو مسئله را داشته‌ باشند.

نماینده مردم رشت ادامه داد: به هر حال هر کدام از این دو انتخابات، در جای خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند و مسئله این است که واگذاری چنین موضوع‌های مهمی به یک گروه کارگروه خاص، منجر به بروز مشکلات نشود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت اضافه کرد: نکته‌ای که باید در نظر داشته باشیم این است که باتوجه به حجم بالای کارهای اجرایی و نظارتی دو انتخابات، مبادا ادغام این دو هیات منجر به کاهش دقت‌نظر اعضای این هیات‌ها شود.

جعفرزاده ایمن‌آبادی در پایان تصریح کرد: نکته دیگری که همواره بر آن تاکید داشته‌ایم، لزوم رعایت و اقتدا به قانون است و در این میان بحث نظارت استصوابی که به صراحت در قانون مورد تاکید قرار گرفته نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر : ۳۳۱۸۸۰