خبرگزاری کار ایران

ظریف در پاسخ به خبرنگاران:

اجرای برجام مشکلات ایجاد شده توسط کنگره را از بین می‌برد

وزیر خارجه کشورمان گفت: تمامی کشور‌ها برای لغو تحریم‌ها آمادگی دارند و ان‌شاءالله با عملیاتی شدن برجام٬ مشکلات ایجاد شده توسط کنگره از بین خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ظهر امروز در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه بلغارستان  در پاسخ به خبرنگاران در خصوص برگزاری جلسات کمیسیون مشترک بیان داشت: در مورد کمیسیون مشترک دو جلسه برگزار شده و اعضای کمیسیون حسب مورد مشورت‌هایی را صورت دادند. هم اکنون ایران و اعضای ۱+۵ در هفته‌های گذشته جلساتی را برای پایان‌ تحریم‌ها و تصویب تاریخ نهایی مذاکرات داشته‌اند و در خصوص موانعی که باید برطرف می‌شده گفت‌وگوهایی صورت گرفته تا زمینه‌ها مساعد شود.

ظریف در پاسخ به اینکه اقدام اخیر کنگره آمریکا به عنوان یک مانع جدی در اجرای برجام تلقی می‌شود یا خیر٬ عنوان داشت: اقدام کنگره آمریکا مانعی را ایجاد کرد که ماهیت آن با استفاده از یک سری قوانین و قواعد بنا گذاشته شده و کنگره سعی دارد موانعی در این خصوص ایجاد کند که البته نامه‌ای که وزیر امور خارجه آمریکا به بنده ارسال کرده‌اند بحث دیگری را مطرح می‌کند. امیدواریم سنگی که یک گروه و طیف خاصی که آن را به عنوان یک مانع جدی ایجاد کردند٬ از میان برداشته شود. به دلیل برخی از موانع پیش‌بینی نشده باید گفت‌وگوهایی صورت بگیرد تا این موانع رفع شود چرا که تمامی کشور‌ها برای لغو تحریم‌ها آمادگی دارند و ان‌شاءالله با عملیاتی شدن برجام این موضوعات هم از بین خواهد رفت.

ظریف در پاسخ به اینکه برچه روابطی میان ایران و بلغارستان در این دیدار تاکید شده است٬ اظهار کرد: از سال ۲۰۱۲ این اولین سفر وزیر خارجه بلغارستان به ایران است همکاری‌های آتی ما با بلغارستان امروز طرح‌ریزی و مطرح شد و بسیار خوشحال هستیم که پس ازیک دوره رکود طولانی شاهد ورود ایشان به ایران بودیم. گفت‌وگوهای زیادی درخصوص مسائل اقتصادی و حتی همکاری‌ها در حوزه انرژی صورت گرفت که به نظر آینده روابط بین دو کشور امید بخش خواهد بود.

کد خبر : ۳۳۱۷۹۳