خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار سفیر جدید بوسنی هرزگوین:

ایران از گسترش روابط تهران- سارایوو استقبال می‌کند

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از گسترش و تعمیق روابط میان تهران- سارایوو در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی استقبال می کند.

به گزارش ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید بوسنی و هرزگوین با اشاره به اینکه دو کشور در زمینه‌های فرهنگی بسیار به هم نزدیک هستند، افزود: امیدواریم در دوره پساتحریم، شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.

رییس‌ جمهوری با اشاره به دوران سخت جنگ در بوسنی و هرزگوین گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در دوران سختی و البته دوره بازسازی در کنار مردم بوسنی و هرزگوین بوده و در حال حاضر نیز از توسعه روابط صمیمانه و دوستانه با سارایوو استقبال می‌کنیم.

رییس‌ جمهوری همچنین با اشاره به اشتراکات فرهنگی و دینی دو ملت، بر ضرورت گسترش روابط دو کشور در زمینه‌های فرهنگی و گردشگری تأکید کرد.

 «کمال مفتیچ» نیز در این دیدار با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم بوسنی و هرزگوین بوده است، گفت: روابط دوستانه دو کشور در سال‌های گذشته پایه و اساس محکمی برای تقویت روابط مشترک اقتصادی و فرهنگی خواهد بود.

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه این کشور در ماه‌های آینده به جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم با افزایش روند رفت و آمدهای هیأت‌های تجاری دو کشور، شاهد گسترش روابط نه تنها در زمینه‌های اقتصادی بلکه در بخش‌های فرهنگی و گردشگری نیز باشیم.

کد خبر : ۳۳۱۷۶۱