خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به ایلنا:

ادعای برخی اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر تخلفات سفارتخانه‌های ایران حقیقت ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه طرح برخی ادعا‌ها مبنی از سوی برخی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر انجام تخلفات گسترده در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران را خلاف واقع دانست.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایلنا، صادق حسین جابری انصاری در نشست خبری صبح امروز خود با خبرنگاران در پاسخ به سوال ایلنا درباره ادعاهای برخی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مبنی بر تخلفات گسترده در سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران گفت: مطابق قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اصل ۹۰ اختیاراتی برای رسیدگی به شکایات شهروندان از نهادهای مختلف را دارند که ما به این سازوکار قانونی احترام قائل هستیم و ‌‌نهایت همکاری را با مجلس و کمیسیون اصل ۹۰ داریم.

وی ادامه داد: آنچه درعمل رخ داده است طرح یک سری از ادعا‌ها در فضای رسانه‌ای و تامین آن به شکل کلی است؛ در حالی که قبل از بررسی و رسیدن به نتیجه اعلام موضوعی اثبات نشده برخلاف اصول اسلامی و قوانین جمهوری اسلامی است و دراین باره دقت لازم صورت نگرفته است.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای با بیان اینکه پس از اعلام کلی این موضوع از سوی برخی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ وزارت خارجه از این کمیسیون درخواست کرد مستنداتشان را ارائه بدهد٬ اظهار داشت: پس از این درخواست تنها درباره یکی از سفارتخانه‌ها٬ این کمیسیون دعاوی و مستندات خود را ارائه داد. ضمن اینکه وزارت خارجه نیز تیم بازرسی سطح بالایی دارد و پس از این مسئله هیاتی به آن سفارتخانه اعزام شد. متاسفانه ادعاهای مطرح شده صورت قانونی ندارد و یک‌سری دعاوی شخصی مطرح شده است و آن گزارش نیز از دقت بالایی برخوردار نیست و حتما این گزارشمان را به مجلس ارسال خواهیم کرد.

جابر انصاری با بیان اینکه پس از طرح ادعا‌ها از سوی برخی از اعضای کمیسیون اصل ۹۰ تعدادی از نمایندگان کمیسیون امنیت ملی درخواست حضور میدانی برای بررسی عملکرد سفارتخانه‌هایمان را داشتند٬ تصریح کرد: تعداد بالایی از این سفر‌ها صورت گرفت٬ اما هیچ کدام از نمایندگان محترم نیز گزارشی از نقض قوانین را به ما ارائه نداده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: وزارت امور خارجه خود سیستم بازرسی دارد و به روند رسیدگی به مسائل ادامه خواهد داد.

کد خبر : ۳۳۱۶۹۱