خبرگزاری کار ایران

جهت تأمین نظر شورای نگهبان؛

موادی از طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس حذف شد

نمایندگان مجلس با هدف تأمین نظر شورای نگهبان به حذف ماده ۱۱ و اصلاح ماده ۱۴ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس، رأی موافق دادند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، نمایندگان در اصلاح مصوبات طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اعاده شده از سوی شورای نگهبان ماده ۱۱ این طرح که ناظر به اصلاح ماده ۵۷ قانون انتخابات بود را حذف کردند.

این ماده مربوط به تشکیل کمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی زیر نظر رئیس ستاد انتخابات استان در محل استانداری مرکز حوزه انتخابیه با حضور ۵ نماینده از هیأت نظارت استان، نماینده رئیس دادگستری استان، نماینده صدا و سیمای مرکز استان، نماینده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نماینده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بود.

همچنین ماده ۱۴ طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات که ماده ۶۱ این قانون را اصلاح می‌کرد جهت تأمین نظر شورای نگهبان بدین صورت اصلاح شد که الصاق اعلامیه، پوس‌تر و هرگونه آگهی تبلیغاتی روی علائم راهنمایی، تابلوی بیمارستان‌ها و تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی و سازمان‌های عمومی و ادارات دولتی و سازمان‌های وابسته به دولت و خودروهای دولتی و اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی و تأسیسات عمومی و دولتی و صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن، پست‌های برق و تلفن، تابلو‌ها و همچنین اماکن بخش خصوصی اشخاص ذی‌حق در سراسر کشور ممنوع است.

کد خبر : ۳۳۱۶۶۲