خبرگزاری کار ایران

ذوالفقاری در جمع خبرنگاران:

اطلس امنیتی برای شناسایی مناطق درگیری در انتخابات تدوین شده است

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور درباره تدوین اطلس امنیتی انتخابات پیش‌رو گفت: مناطق قرمز، زرد و سفید در این اطلس شناسایی شده و تدابیر لازم را هم برای تمامی مناطق به ویژه مناطقی که در دوره گذشته در آن‌ها درگیری بوده پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین ذوالفقاری با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران درباره تدوین اطلس امنیتی انتخابات سال جاری اظهار داشت: تدابیر لازم برای مناطقی که درگیری و تنش در انتخابات گذشته وجود داشته پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه در این اطلس مناطق قرمز، زرد و سفید شناسایی شده‌اند٬ تصریح کرد: مناطقی که تکرار درگیری و تنش را در انتخابات دوره قبل داشته به عنوان منطقه قرمز شناخته شده است.

دبیر شورای امنیت کشور گفت: مناطقی هم که به صورت موردی در آن‌ها ناامنی یا تنش وجود داشته به عنوان مناطق زرد و همچنین مناطقی که هیچگونه درگیری و تنشی در آن وجود نداشته به عنوان مناطق سفید در اطلس امنیتی شناسایی شده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور خاطرنشان کرد: برای انتخابات پیش رو در سال جاری تمامی شهر‌ها و استان‌های کشور براساس مناطق قرمز، زرد و سفید شناسایی و تقسیم‌بندی‌ شده‌اند٬ اما در عین حال توجه به این مسئله هم حائز اهمیت است که احتمال بروز عناصر یا احیاناً پدیده‌های خاصی وجود دارد که در این زمینه قطعاً هیچگونه غفلتی نخواهیم کرد.

ذوالفقاری به ترسیم مناطق سفید در جغرافیای انتخاباتی اشاره و خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که پدیده‌ای جدید یا تنشی در این مناطق هم به وجود آید لذا برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌ایم.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره خبرگان رهبری در هفتم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود و نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری از بیست و ششم آذرماه آغاز و تا دوم دی ماه ادامه خواهد یافت٬ ضمن اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی از بیست و هشتم آذرماه آغاز و تا چهارم دی ماه ادامه خواهد یافت.

کد خبر : ۳۳۱۶۲۴