خبرگزاری کار ایران

حکیمی‌پور در نشست زنان و انتخابات:

برای توسعه پایدار باید به توازن جنسیتی همه حوزه‌ها توجه کرد

دبیر کل حزب اراده ملت ایران گفت: جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه پایدار برسد٬ باید در همه حوزه‌ها به بخش توازن جنسیتی توجه کند و این مسئله باید از درون جامعه بجوشد و این خودباوری ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ احمد حکیمی‌پور در نشست زنان و انتخابات با تبریک به سرکار خانم راکعی و دیگر فعالان جمعیت زنان نواندیش که فعالیت‌هایشان را در حوزه خاص متمرکز کرده‌اند٬ گفت: مطرح شدن این مطالبه‌ها و تکرار آنها اثر خود را خواهد گذاشت. درباره جامعه ایران نیز هرچه میزان پیگیری‌ها بیشتر باشد میزان تاثیرگذاری افزایش پیدا می‌کند و امیدواریم مجلس آینده درباره این عدم توازن در جامعه نقطه شروعی باشد.

وی با اشاره به ادامه این مطلب برای رسیدن به توسعه پایدار باید این عدم توازن جنسیت در جامعه و از جمله در پارلمان حل شود٬ ادامه داد: جریان اصلاح طلب و بانوان اصلاح‌طلب پیگیر این مسئله در جامعه ایران هستند و اگر این موضوع به خوبی مدیریت شود٬ نتیجه خواهد داد.

وی با اشاره به دیدگاه بزرگانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی امام موسی صدر به نقش زنان در جامعه ایده‌ال اظهار داشت: در مقدمه قانون اساسی به تعبیض و نابرابری زنان اشاره شده است و براساس آنچه که در این مقدمه آمده قرار بود بعد از پیروزی انقلاب اسلامی جبران شود٬ اما آن چنانچه نیاز یک کشور در حال توسعه است٬ نتیجه‌ای در این خصوص حاصل نشده است.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران افزود: آنچه مسلم است همه تقصیر‌ها را نمی‌توان گردن ساختار سیاسی کشور انداخت٬ بلکه ساختار فرهنگی و سنت‌های جامعه و باورهای غلط که به دین و آیین ما مرتبط نیست باعث بوجود آمدن این تصور شده است برخی امور مختص مردان است.

حکیمی‌پور با اشاره به دوران اصلاحات گفت: در آن دوره شاهد حضور یک بانو در هیات رییسه مجلس و در سمت‌های همچون معاون رییس جمهور بودیم٬ اما این مصداق‌ها نمی‌توانند عدم تعادلی که در جامعه وجود دارند را بپوشانند. جامعه‌ای که می‌خواهد به توسعه پایدار برسد٬ باید در همه حوزه‌ها به بخش توازن جنسیتی توجه کند و این مسئله باید از درون جامعه بجوشد و این خودباوری ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به حضور ۳۰ درصدی زنان در مجلس شورای اسلامی گفت: این استراتژی وجود دارد مبنی بر اینکه وقتی هدف بزرگ تعریف می‌شود٬ تلاش‌ها برای رسیدن به هدف کوچک٬ ایجاد سرخوردگی می‌کند. این هدف ۳۰ درصدی محدود است٬ اما تلاش برای رسیدن به آن باید نامحدود باشد. اگر در این دوره نتیجه گرفتیم چه بهتر و اگر نگرفتیم باید این راه ادامه داشته باشد.

حکیمی‌پور افزود: ما به عنوان مجموعه اصلاح‌طلب و به عنوان کسانی که باور داریم جامعه بدون توازن و تساوی به توسعه پایدار نخواهد رسید٬ باید تمام سعی‌مان را دراین برهه زمانی به کار بگیریم.

دبیرکل حاما با اشاره به افرادی که می‌خواهند حاشیه درست کنند٬ ادامه داد: توصیه‌ام این است که نباید به این بحث‌ها رفتارهای واکنشی نشان داد و باید کار و برنامه خودمان را دنبال کنیم و باید در بحث مجلس باید همه هدفمان را به کار بگیریم که در حوزه چند خانم کاندید شوند و ما به عنوان جمعی از اصلاح‌طلبان در کنار این خواسته ایستاده و امیدواریم بتوانیم این مسئله به عنوان یک خواسته ضروری برای آینده بهتر کشور جا بیاندازیم.

کد خبر : ۳۲۹۳۸۱