خبرگزاری کار ایران

سخنگوی قوه قضاییه:

منشا ممنوع‌الخبری خاتمی٬ دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است/ احضار دعایی به دادسرای ویژه روحانیت برای بار دوم

سخنگوی قوه قضاییه اظهار داشت: آقای دعایی برای بار دوم به دادسرای ویژه روحانیت احضار و به او تفهیم اتهام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در مورد انتشار تصویر سیدمحمد خاتمی در روزنامه اطلاعات و احضار آقای دعایی به دادسرای ویژه روحانیت و اظهارات وی مبنی براینکه نظر رهبری نیز نسبت به خاتمی منفی نیست٬ گفت: من از نقل قول آقای دعایی در خصوص صحبت‌های رهبری خبر ندارم٬ اما دستورالعمل دادستانی که منشا آن مصوبه شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن است لغو نشده است و هر کس خلاف آن عمل کند تحت تعقیب قرار می‌گیرد؛ همانطور که آقای دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات تحت تعقیب قرار گرفت.

به دعایی تفهیم اتهام شد

وی افزود: آقای دعایی برای بار دوم به دادسرای ویژه روحانیت اظهار شدو به او تفهیم اتهام شد و وی با قرار تامین آزاد است. پرونده وی برای ارسال به دادگاه آماده است٬ اما دستور دادستانی هنوز به قوت خود باقی است و هر کسی از آن تخلف کند چه روحانی چه غیر روحانی با آن برخورد خواهیم کرد.

منشا دستور دادستانی برای ممنوع‌الخبری خاتمی مصوبه شورای عالی امنیت ملی است

محسنی‌اژه‌ای در مورد انتشار تصویر سیدمحمد خاتمی در روزنامه اطلاعات و احضار آقای دعایی به دادسرای ویژه روحانیت و اظهارات وی مبنی براینکه نظر رهبری نیز نسبت به خاتمی منفی نیست٬ گفت: من از نقل قول آقای دعایی در خصوص صحبت‌های رهبری خبر ندارم٬ اما دستورالعمل دادستانی که منشا آن مصوبه شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن است لغو نشده است و هر کس خلاف آن عمل کند تحت تعقیب قرار می‌گیرد؛ همانطور که آقای دعایی مدیر مسئول روزنامه اطلاعات تحت تعقیب قرار گرفت.

به دعایی تفهیم اتهام شد

وی افزود: آقای دعایی برای بار دوم به دادسرای ویژه روحانیت احضار و به او تفهیم اتهام شد و وی با قرار تامین آزاد است. پرونده وی برای ارسال به دادگاه آماده است٬ اما دستور دادستانی هنوز به قوت خود باقی است و هر کسی از آن تخلف کند چه روحانی چه غیر روحانی با آن برخورد خواهیم کرد.

مصادیق ممنوع‌التصویری آقای خاتمی در اختیار دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است

سخنگوی قوه‌ قضاییه درباره دستور دادستانی مبنی بر ممنوع‌التصویری آقای خاتمی گفت: شورای عالی امنیت ملی دو نوع مصوبه دارد یکی مصوباتی است که خود شورا تصویب می‌کند و یکی مصوباتی که تعیین مصادیق آن در اختیار دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی است. مثل قضیه کرسنت یا قضیه برجام.

وی افزود: در زمینه ممنوع‌التصویری آقای خاتمی هم شورای‌عالی امنیت ملی مستقیما مصوبه‌ای ندارد و دبیرخانه تعیین مصادیق کرده است. البته دادستان دستور داده است که منشا این دستور تصمیم دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه با تایید اینکه دادستان اجازه صدور حکم ندارد٬ گفت: با این حال بر اساس قانون دادستان می‌تواند دستور قضایی صادر کند و حکم دادستان لازم‌الاجراست و اگر کسی تخلف کند با او برخورد می‌شود.

کد خبر : ۳۲۹۲۶۸