خبرگزاری کار ایران

در بیانیه‌ای؛

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه چمران خواستار برخورد با برهم‌زنندگان مراسم ۱۶ آذر شد

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز در محکومیت اتفاقات روز شانزدهم آذر اهواز بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن بیانیه انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز در محکومیت اتفاقات روز شانزدهم آذر اهواز به این شرح است:

به نام خدا

روز ۱۶ آذر، روز دانشجو، سالگرد شهادت شهدای دانشجو در سال ۳۲، نمادی از آزادیخواهی و عدالت طلبی دانشجویان این سرزمین است. به رغم این اهمیت، متاسفانه برگزاری مراسم روز ۱۶ آذر امسال در دانشگاه شهید چمران اهواز که به دعوت انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه، برگزار گردید؛ با اتفاقات ناگوار و به دور از شان دانشگاه، دانشگاهیان و دانشجویان همراه بود.

در حالی که مجوز برگزاری مراسم از سوی هیات نظارت بر تشکل های اسلامی دانشگاه و شورای تامین استان برای سخنرانی آقای دکتر جهانبخش خانجانی و سرکار خانم دکتر آذر منصوری دریافت شده بود؛ شاهد حرکتی برنامه ریزی شده از سوی افرادی وابسته به برخی نهادهای رسمی در دانشگاه بودیم. مجموع اقدامات این افراد شامل بستن راه های ورود به محل برگزاری مراسم، هجوم به سالن سخنرانی، حمله به سخنرانان و ایجاد تشنج و درگیری در محل برگزاری سخنرانی و قطع سخنرانی سخنرانان بود.

این اقدامات نشان دهنده عدم پایبندی آنان به قانون و مراجع رسمی و میزان پایبندی ایشان در اصولگرایی است. انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه، ضمن اظهار تاسف از وقایع یاد شده و محکوم کردن آن، لازم می داند به دو درخواست ضروری و لازم زیر اشاره نماید:

۱- از مسئولان سیاسی و امنیتی استان و مدیریت محترم دانشگاه می خواهیم تا اقدامات لازم را برای تامین امنیت تمامی مراسم انجام دهند تا شاهد برگزاری مراسمی آرام در چند ماه آینده منتهی به انتخابات باشیم.

۲- مدیریت محترم دانشگاه و اعضای هیئت نظارت لازم است تا  در صدور مجوز برای برگزاری مراسم در دانشگاه، بدون لحاظ کردن گرایشات سیاسی تشکل ها، نسبت به دادن مجوز برابر با آیین نامه مربوطه اقدام نماید. متاسفانه در دو سال گذشته، برنامه هایی برگزار شده در دانشگاه، در انحصار بسیج دانشحویی و بسیج اساتید و تشکل های همسو با آنها بوده است و مراسم محدودی که از سوی انجمن های دانشجویی اصلاح طلب برگزار شده؛ با محدودیت های مختلف همراه بوده است. گر چه به رغم این گشاده دستی و همراهی هیئت نظارت، نهاد رسمی بسیج که برابر با اساسنامه خود، از فعالیت سیاسی منع شده است، همچنان نسبت به فضای سیاسی دانشگاه معترض است.

در پایان لازم می دانیم به همه اعضای محترم هیئت علمی و دانشجویان عضو نهادهای رسمی دانشگاه که با بهره گیری از بودجه عمومی دانشگاه فعالیت می کنند، یادآوری گردد که از ارزش های بی بدیل و بنیادین دین اسلام، یکی و شاید مهم ترین آنها خردورزی است، اما رفتارهای خرد ستیزانه افراد داعیه دار ارزشمداری که با خشونتی تمام و کمال به جلسات سخنرانی و بحث و گفت و گو حمله می برند، چگونه با دین رحمانی و عقلایی اسلام قابل جمع است؟ مگر در این سخنرانی ها که مخاطبان و خطیبان آنها از فرهیختگان این ملتند، چه خطری نظام را تهدید می کند که رفع و دفع آن  نیازمند مشت و لگد و چاقو و خودزنی است؟ 

انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه شهید چمران اهواز
آذر -1394

کد خبر : ۳۲۸۸۰۳