خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:/تکرار/

افراطیون مخالف حضور سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان هستند

یک استاد عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: با آنکه سیدحسن خمینی نسبت به بسیاری از اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری جوان‌تر است اما اعلمیت و اجتهاد وی از بسیاری از اعضای کنونی مجلس خبرگان اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

آیت‌الله محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آمادگی سیدحسن خمینی بر حضور در انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور آقای سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان رهبری علامت ادامه و استمرار امام خمینی در نظام جمهوری اسلامی است٬ زیرا وی به راستی یادگار ایشان و تبلور منش و روش بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر اعلمیت و دانش فقهی و حوزوی سیدحسن خمینی اظهار داشت: با آنکه سیدحسن خمینی نسبت به بسیاری از اعضای کنونی مجلس خبرگان رهبری جوان‌تر است٬ اما اعلمیت و اجتهاد وی از بسیاری از اعضای کنونی مجلس خبرگان اگر بیشتر نباشد، کمتر هم نیست.

حضور سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان پاسخ به مطالبات مردمی است

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه مردم و بسیاری از گروه‌های مختلف سیاسی مشتاق حضور یادگار امام در صحنه انتخابات مجلس خبرگان رهبری هستند، تصریح کرد: سیدحسن خمینی پایگاه اجتماعی و مردمی بسیار کم‌نظیری دارند و حضور او در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در واقع می‌تواند پاسخ به مطالبات مردم باشد.

غرویان با بیان اینکه جامعیت سیدحسن خمینی همانند امام خمینی(ره) است، خاطرنشان کرد: ایشان در ابعاد و مسائل مختلف فقهی٬ توانایی و تسلط خوبی دارند و از سوی دیگر، نسبت به روز نیز بی‌توجه نیستند و از شرایط کنونی به خوبی آگاه هستند. بسیار علما و فضلای حوزه عملیه و همچنین مراجع تقلید نیز مانند آیت‌الله شبیری زنجانی، وحید خراسانی و... به اجتهاد و اعلمیت ایشان گواهی داده‌اند.

یادگار امام می‌تواند به تشکیل مجلسی معتدل کمک کند

وی با یادآوری شخصیت متین، با وقار و معتدل سیدحسن خمینی ابراز داشت: حضور یادگار امام می‌تواند وزانت و اعتدال خاصی را به مجلس خبرگان رهبری بدهد و می‌توانند به تشکیل مجلسی معتدل، عاقل و همراه و همدل با دولت و در چارچوب رهنمودهای مقام معظم رهبری کمک کنند.

سیدحسن مورد لطف ویژه رهبری است

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی(ص) با بیان اینکه سیدحسن خمینی مورد لطف و عنایت ویژه مقام معظم رهبری است، یادآور شد: چند سال قبل که افراطیون مانع از سخنرانی ایشان شدند و در مراسم سخنرانی ایشان اخلال ایجاد کردند، مقام معظم رهبری بلافاصله واکنش نشان دادند و ابراز نارضایتی خود را بیان کردند و گفتند با این حرکت‌ها مخالف هستند.

غرویان ادامه داد: حضور یادگار امام می‌تواند اهمیت بسیار زیادی به انتخابات مجلس خبرگان رهبری بدهد و حضور ایشان در این مجلس باعث افتخار و شکوه بیشتر خواهد شد.

دلواپسان و افراطیون نمی‌خواهند سیدحسن در مجلس خبرگان باشد

وی در رابطه با تلاش افراطیون برای عدم ورود سیدحسن خمینی در انتخابات به مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دلواپسان و افراطیونی که میانه‌ای با اعتدال و عقلانیت ندارند چندان علاقمند به حضور یادگار امام در مجلس خبرگان رهبری نیستند. آن‌ها کسانی هستند که قبلا خواستار شکست دولت و ملت در مورد برجام بودند و هم‌اکنون نیز مخالف حضور ایشان هستند.

این استاد عالی حوزه علمیه قم افزود: دلیل مخالف این افراد آن است که حضور سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان رهبری موجب تحول شگرفی و مثبتی در آنجا خواهد شد ولی آنها این مسئله را نمی‌خواهند.

کد خبر : ۳۲۸۷۹۳