خبرگزاری کار ایران

رئیسی در مراسم عزاداری دهه آخر صفر موتلفه؛

اساس انتخابات در کشور باید تکلیف‌مدارانه باشد

دادستان کل کشور گفت: اساس انتخابات در کشور باید تکلیف‌مدارانه باشد و هم کسی که در انتخابات نامزد می‌شود و هم رای‌دهندگان باید بر اساس تکلیف عمل کنند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور که در ششمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می‌گفت با اشاره به آیاتی از قران کریم درباره حکومت اسلامی اظهار داشت: اگر انسان‌ها می‌خواهند صاحب قدرت شوند باید بدانند قدرتی واقعی خواهد بود که به ذات خداوند مرتبط باشد و شکل ارتباط با قدرت از طریق فقه ممکن است به همین دلیل ولایت فقیه یعنی دین‌شناسی که به احکام فقه مسلط است و جامعه را هدایت می‌کند.

رئیسی تصریح کرد: حکومت باید حکومت هدایت باشد و مردم را به طرف باورهای الهی و اخلاق کریمه هدایت کند و تمام ائمه اطهار(ع) تلاش کردند تا جامعه تربیت شده مکتب نبوی و علوی و حسنی و حسینی شود و انسان‌ها را متخلق به اخلاق الهی کنند.

دادستان کل کشور بیان داشت: در فرهنگ دینی ما هیچ واژه‌ای پس از توحید به اندازه عدالت فراگیر نیست و عدالت با اعتدال فرق می‌کند. وقتی حکومت و نظامی مبتنی بر هدایت شد آنوقت خود مردم اقامه قسط و عدل می‌کنند و عطش اجرای عدالت با تربیت انسان‌ها شکل می‌گیرد که خودشان حق‌خواه می‌شوند.

وی افزود: اعتقاد، ایمان و باور به خداوند متعال قدرت می‌سازد و باید در این راه توجه به ولی و رهبر داشته باشیم که جامعه را به سمت کمال هدایت می‌کند.

رئیسی با تاکید بر اینکه ایمان و دلدادگی مردم به خدا و رسول خدا و انسان‌های فرهیخته‌ای که در مسیر الهی حاضر‌اند خطر کنند مهم‌ترین مولفه قدرت هستند٬ گفت: این جامعه با چنین مولفه‌هایی حق ندارد نه عقب گرد کند و نه در جا بزند بلکه باید دائما رو به کمال باشد.

وی در ادامه با اشاره به جاهلیت مدرن اظهار داشت: جاهلیت مدرن امروز هیچ تفاوتی با جاهلیت قدیم از نظر ماهیت ندارد بلکه شکل‌اش عوض شده است و برخوردار از علم و فناوری است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: جاهلیت مدرن امپراطوری رسانه‌ای دارد و دانش را در جهت مقاصد جاهلی خود به کار گرفته است. مومنین باید بدانند نباید در مقابل کفار عقب نشینی کرد. دشمن دشمن است و نباید نگاه دوست به او داشت.

رئیسی در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن، نظامی با فرهنگ و آداب و رسوم الهی که عدالت خواه است و نفی نظام استکباری و استعماری می‌کند و نفی قدرت آن‌ها را می‌کند را نمی‌تواند ببیند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متاسفانه امروز یکی از شاخصه‌های مدنیت و تمدن در جوامع بشری هم جنس بازی است و هر کشوری که در آن هم جنس بازی آزاد باشد متمدن شناخته می‌شود.

وی تصریح کرد: برخی‌ها متاسفانه به مغرب زمین نگاه شیفتگی دارند و اخلاق ظاهری که به آن اخلاق انتفاعی می‌گوئیم نگاه می‌کنند. همین اروپایی‌ها که دم از آزادی و حقوق بشر می‌زنند و حتی دم از حقوق حیوانات می‌زنند دیدیم که در قلب اروپا در موضوع بوسنی چه میزان انسان را کشتند و حرفی از حقوق بشر و حقوق انسان‌ها نبود.

رئیسی بیان داشت: در ۳۰ الی ۴۰ سال ادعای آزادی و لیبرال دموکراسی غربی‌ها به لحاظ عملی و نظری آبرویی برای آن‌ها باقی نگذاشته است و امروز می‌بینیم حتی یک شهروند در بحرین حق یک رای را به او نمی‌دهند.

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد مدل الگوی اسلامی- ایرانی گفت: نظام ما مبتنی بر اسلام است و باید سبک زندگی نبوی داشته باشد. در تمام امور از جمله اقتصاد و سیاست و فرهنگ و بازار و قضا و عدالت باید سبک زندگی نبوی باشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اساس انتخابات در کشور باید تکلیف مدارانه باشد. هم کسی که خود را در انتخابات به عنوان نامزد عرضه می‌کند و هم کسانی که رای می‌دهند باید بر اساس تکلیف عمل کنند.

وی ادامه داد: باید قالب‌های زندگی ما متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد و الگوهایی در این زمینه ساخته شود و غربی‌ها می‌خواهند فرهنگ خود را از طریق رسانه‌هایشان بزک کرده و به ما تحمیل کنند و خوشبختانه با وجود رهبری معظم انقلاب که فقیه عادل و جامع‌الشرایط هستند جامعه به سوی غرب سوق پیدا نخواهد کرد.

کد خبر : ۳۲۸۳۹۴