خبرگزاری کار ایران

جلودارزاده در همایش زن در مجالس ایران:

پیام خاتمی و هاشمی ضرورت مشارکت فعال زنان در سطح قانونگذاری را نشان می‌داد

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار تاکید کرد: در تلاش هستیم یک مشارکت ۳۰ درصدی زنان را در مجلس آینده پیش‌بینی کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیلا جلودارزاده نماینده سابق مردم تهران در مجلس در سمینار ملی زنان در تاریخ مجالس ایران گفت: در سال ۷۰ وارد مبارزات سیاسی شدم و در آن دوره، نفر سی و یکم در شهر تهران شدم که واقعا یک هنجارشکنی بود.

وی افزود: زمانی که به مجلس پنجم راه یافتم باعث شد ارتباط خوبی برقرار کنم و در مجلس ششم با توجه به شرایط سیاسی خاص در کشور یکی از آرزوهای ما برگزاری انتخابات عادلانه و با شرایط برابر بود که تحقق یافت.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اضافه کرد: فضای سیاسی کشور در آن زمان به گونه‌ای بود که اصلا امکان مبارزه انتخاباتی برابر را به وجود نمی‌آورد اما در مجلس پنجم تا حدی فضا شکسته شد و زنان همراه مردان به مجلس راه یافتند.

جلودارزاده ادامه داد: از مجلس پنجم که اولین تجربه حضورم در مجلس بود ما بر سر مطالبه زنان با نمایندگان زن اصول‌گرا به یک تفاهم دست یافتیم و توانستیم یکی از مشکل‌ترین مصوبات فرهنگی، مذهبی و اقتصادی (محاسبه مهریه به نرخ روز) را به تصویب رساندیم.

وی با بیان این مطلب که در مجلس ششم این موفقیت‌ها چند برابر شد، یادآور شد: ما در این دوران توانستیم بخش زیادی از مطالبات زنان جامعه را که اصلاح قوانین ظالمانه نسبت به زنان و خانواده بود در دستور کار خودمان داشته باشیم به طور مثال یکی از قوانین ما ممنوعیت ازدواج زیر سن بلوغ جسمی و روحی بود چرا که در آن زمان دختر ۱۲ ساله به عنوان خون‌بها به مرد ۶۰ ساله داده می‌شد و یا فرد معتاد دخترش را می‌فروخت. با قوانینی که در مجلس تصویب شد جلوی این مسائل گرفته شد.

عضو شورای مرکزی حزب اسلامی کار با بیان اینکه در مجلس ششم بنده در هیات رئیسه مجلس حضور یافتم ابراز داشت: این برای اولین بار بود که در سطح سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و مدیریت در عالی‌ترین نهاد سیاسی کشور این اتفاق افتاد و این موضوع نشان داد که مردم با حضور زنان در سطوح عالی کشور موافق هستند.

جلودارزاده ادامه داد: تا زمانی که در میان دوره مجلس هفتم حضور پیدا کردم تنها و بی‌پشت و پناه بودم اما با توجه به تجربه‌ای که کسب کرده بودم توانستم یک مصوبه‌ای را برای بیماری‌های خاص با ۱۹۰ امضا بگیرم.

وی به پیام خاتمی و هاشمی رفسنجانی در سمینار ملی زنان در تاریخ مجالس ایران اشاره کرد و گفت: این پیام‌ها نشان‌دهنده این است که ضرورت ادامه حرکت انقلاب حضور و مشارکت فعال زنان در سطح قانون‌گذاری و سیاست‌گذاری است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این مطلب که در تلاش هستیم یک مشارکت ۳۰ درصدی زنان را در مجلس آینده پیش‌بینی کنیم، گفت: در همین رابطه کمپین‌های زیادی به وجود آمده است.

کد خبر : ۳۲۸۲۴۷