خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری:

اقدام برخی کشورهای منطقه به زیان امت اسلامی است

وزیر دادگستری گفت: متاسفانه چند کشور منطقه به خاطر اهداف شوم، وابستگی و خیانت، مسبب اتفاقاتی شده‌اند که نتیجه آن، ضرر و خسارت بزرگ برای امت اسلامی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری صبح امروز در ادامه جلسه تفسیر قرآن در جمع مسئولان و کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، ضمن ابراز تاسف از رفتار برخی کشورهای منطقه، نتایج چنین اقداماتی را به ضرر امت اسلامی دانست.

وزیر دادگستری درباره برگزاری مراسم اربعین گفت: امسال مراسم اربعین حسینی به لطف خدا به شکلی باشکوه و عزت و بدون بروز هیچگونه حادثه‌ای برگزار شد که نزدیک به دو میلیون نفر از هموطنان ما نیز در این مراسم شرکت کردند.

پورمحمدی استقبال مردم عراق از زائرین را بسیار تحسین‌برانگیز عنوان و اظهار کرد: صحنه‌هایی که در موکب‌ها اتفاق می‌افتد، باعث افتخار بشریت بوده و اطعام، ایثار و محبت مردم همگی نشان از کمال انسانی و اسلامی است.

شکوه مراسم اربعین نشان دهنده اوج معنویت و کمال است

وی با بیان اینکه اربعین با حضور میلیونی شیعیان و عاشقان امام حسین (ع) بیانگر معنی اسلام ناب و نشان دهنده اوج معنویت و کمال است، از اتخاذ تصمیم‌های ویژه در دولت برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم در سال‌های آتی خبر داد و تصریح کرد: در دولت تصمیم گرفته شد تا ستاد دایمی برای مراسم اربعین و نیز زیارت عتبات عالیات تشکیل شود و همچنین در خصوص ساخت خط راه آهن خرمشهر به بصره نیز تصمیم‌گیری شد که بودجه آن شب گذشته در جلسه هیات دولت به تصویب رسید.

رفتار و اقدامات برخی کشورهای منطقه به زیان امت اسلامی است

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش درباره مسایل منطقه اظهار کرد: در این ایام با مسایلی در منطقه مواجه هستیم که در حال تشدید است. موضوعاتی نظیر آنچه که در اوپک در جریان است و متاسفانه چند کشور منطقه به خاطر اهداف شوم و اغراضی از جنس وابستگی خود، مسبب کاهش بهای نفت شده‌اند که ضرر و خسارت بزرگی برای امت اسلامی است.

وی در این‌باره افزود: فتنه، اختلاف و تشنج همچنان در حال تشدید است و به خصوص رفتاری که از سوی ترکیه شاهد هستیم باعث تعجب است. کاملا واضح است که ورود نیرو‌ها و نیز تجهیز و پشتیبانی داعش توسط ترکیه بوده و اکنون که این نوزاد نامشروع، دامن خودشان را گرفته است با بهانه‌جویی‌های واهی به دنبال کتمان حقیقت هستند.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: در شرایطی که ایران اسلامی با عزت و اقتدار موضوع هسته‌ای را پشت سر گذارده و در حال رسیدن به جایگاه مناسب خود بوده و امنیت کامل در کشور برقرار است، نسبت‌های ناروای رییس‌جمهور ترکیه و حتی برخی اظهارات و رفتارهای تهدیدآمیز وی علیه سوریه و عراق، نشان‌دهنده حقارت است و این در حالی است که دست این افراد به انواع جنایات، فساد و حتی قاچاق‌آلوده بوده و اساسا در اندازه چنین حرف‌هایی نیستند.

اتهامات رییس‌جمهور ترکیه شایسته خرد اوست

اظهارات سخیف و خلاف واقع و از روی ناآگاهی رییس‌جمهور ترکیه نسبت به پیروان اهل بیت پیامبر اسلام (علیهم السلام) و مذهب نورانی تشیع و نسبت دروغ و تهمت تقیه به بخش بزرگی از جامعه اسلامی و شیعیان که طلایه‌داران و حافظان میراث و تمدن اسلامی هستند٬ حکایت از عمق ناآگاهی و لغزش و انحراف گوینده آن دارد، خورشید تابان حقیقت با این اظهارات مخدوش نمی‌شود و توصیه می‌کنیم سنت اسلامی، برادری و همسایگی را رعایت کنند.

وی همچنین روز شانزهم آذر ماه را گرامی داشت و بالندگی نسل جوان و به خصوص دانشجویان را سرمایه بزرگ ملت ایران و انقلاب اسلامی دانست و حفظ فضای علمی، انقلابی، دینی و مسوولیت‌شناسی ملی را وظیفه همه دانست و اعلام کرد ما هم خود را متعهد به تقویت اینجایگاه می‌دانیم.

کد خبر : ۳۲۸۰۳۷