خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی وزیر کشور:

تامین اعتبار یک سوم انتخابات الکترونیک انجام شده است

معاون سیاسی وزیر کشور، اعلام کرد: در ۲۱ آذرماه با دستور وزیر کشور هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس خبرگان تشکیل خواهد شد و از ۲۶ اذر ماه ثبت نام از نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری به مدت یک هفته آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا٬ محمدحسین مقیمی اظهار داشت: از ۲۸ آذرماه به دستور وزیر کشور هیات‌های اجرایی دهمین دورهٔ انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت خود را آغاز خواهند کرد و از‌‌ همان روز به مدت یک هفته ثبت نام از کاندیدهای این انتخابات اغاز خواهد شد.

 این مقام مسئول در وزارت کشور با بیان اینکه نیازهای برگزاری انتخابات دستی از سوی وزارت کشور تامین شده است، ادامه داد: اگر قرار باشد انتخابات به صورت دستی برگزار شود صندوق‌های مورد نیاز برای برگزاری انتخابات به صورت دستی در حال ساخت است و نیازهای نرم افزاری و سخت افزار مورد نیاز این موضوع تامین شده است.

مقیمی همچنان در مورد برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نیز اظهار کرد: انتخابات الکترونیکی ۲۵ مرحله است که دو مرحله آن یعنی موضوع رای گیری و شمارش آرا باقی مانده است.

وی با اشاره به توافق‌های وزارت کشور و شورای نگهبان در مورد بحث مربوط به سخت‌افزار برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک تصریح کرد: نرم افزار مورد نیاز این موضوع نیز در اختیار کار‌شناسان شورای نگهبان قرار گرفته است و اگرمورد تایید قرار بگیرد، در مرحلهٔ بعد باید وزارت کشور شعب و حوزه‌های رای گیری برای برگزاری انتخابات الکترونیکی را به شورای نگهبان پیشنهاد دهد تا این شورا در مورد این شعب تصمیم گیری کند.

 این مقام مسئول در وزارت کشور با بیان اینکه برای برگزاری یک سوم انتخابات به صورت الکترونیک دولت تامین اعتبار کرده است، خاطرنشان کرد: در انتخابات این دوره تعداد نمایندگان استان البرز در مجلس خبرگان رهبری به دو نفر افزایش پیدا خواهد کرد ولی در مورد تعداد نمایندگان تغییری را نسبت به دوره‌های قبل نخواهیم داشت.

 مقیمی که با رادیو گفت‌و‌گو می‌کرد٬ با اشاره به اینکه در قوه قضاییه ستادی برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی ایجاد شده است، افزود: در ستاد انتخابات نیز کمیته‌ای در ارتباط با تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی ایجاد شده است.

کد خبر : ۳۲۷۹۵۵