خبرگزاری کار ایران

عضو هیات رییسه مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

کوچک‌زاده در صورت اصرار به استعفا، ادله‌اش را در متن بگنجاند

عضو هیات رییسه مجلس گفت: کوچک‌زاده متن استعفای خود را تقدیم هیات رییسه کرد که تاریخ آن مربوط به یک هفته پیش از تاریخ آن روز بود.

محمدحسین فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، در توضیح سرنوشت استعفای مهدی کوچک‌زاده اعلام کرد: بنا بر آیین‌نامه هر نماینده برای استعفا از نمایندگی باید دلایل خود را به صورت روشن و مستدل در متن استعفایش ذکر کند که در استعفای آقای کوچک‌زاده این نکات رعایت نشده بود.

وی افزود: در همین راستا عده‌ای از نمایندگان معترض شدند که با توجه به مدلل نبودن استعفای آقای کوچک‌زاده، هیات رئیسه نباید این موضوع را مطرح کند و در نتیجه رئیس مجلس نیز به این نتیجه رسید که این استعفا در صحن بررسی نشود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: چنانچه مستحضرید آقای کوچک‌زاده در یکی از جلسات مجلس تذکری خارج از موضوع مطرح کرده‌ بودند و رئیس جلسه با اعلام اینکه تذکر خارج از موضوع بوده با طرح آن مخالفت کرد و کوچک‌زاده متن استعفای خود را تقدیم هیات رییسه کرد که تاریخ آن مربوط به یک هفته پیش از تاریخ آن روز بود.

فرهنگی در پایان در پاسخ به این سوال که آ‌یا می‌توان موضوعی استعفای این نماینده مجلس را پایان یافته دانست٬ اعلام کرد: در حال حاضر بنا بر آیین‌نامه این استعفا قابل طرح نیست اما در صورتی که آقای کوچک‌زاده اصرار داشته باشند٬ باید استدلال‌ها و ادله خود را در این خصوص در متن استعفا بیاورند.

کد خبر : ۳۲۷۶۵۲