خبرگزاری کار ایران

راکعی در نشست زن در مجالس ایران:

فعالیت موثر زنان٬ بی‌نیاز از حرکت‌های پژوهشی نیست

یک نماینده اسبق مجلس گفت: تلاش داشته‌اند تا یک حرکت معناداری را شکل بدهند اما باید بدانیم که برای یک اقدام و فعالیت سیاسی موثر بی‌نیاز از حرکت‌های علمی، پژوهشی و تاریخی نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فاطمه راکعی در نشست خبری سمینار ملی زنان در تاریخ مجالس ایران گفت: بسیار خوشحال هستم که جمعیت زنان نواندیش مسلمان در برگزاری این کنگره ملی و علمی بزرگ همراهی داشته‌است.

وی با بیان اینکه حرکت‌های سیاسی نباید جدا از حرکت‌های علمی و پژوهشی باشند و ما در جمعیت زنان نواندیش مسلمان بر روی این مسئله تاکید داریم، اظهار داشت: زنان فرهیخته ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی حرکت رو به جلویی را آغاز کرده‌اند و تلاش داشته‌اند تا یک حرکت معناداری را شکل بدهند اما باید بدانیم که برای یک اقدام و فعالیت سیاسی موثر بی‌نیاز از حرکت‌های علمی، پژوهشی و تاریخی نیستیم.

این نماینده اسبق مجلس یادآور شد: در سمینار ملی زنان در تاریخ مجالس ایران تلاش خواهد شد ضمن بررسی نقش زنان در مجالس ایران به واکاوی و شناخت جایگاه زنان در مجالس قانونگذاری، دستیابی به راهکارهایی متناسب با ساختار حقوقی و حقیقی ایران برای افزایش نرخ مشارکت زنان در مجلس، آگاه کردن ارکان جامعه مدنی و ارکان قدرت نسبت به ضرورت مشارکت سیاسی زنان و افزایش سهم زنان در سپهر سیاسی کشور بپردازیم.

کد خبر : ۳۲۷۶۳۱