خبرگزاری کار ایران

محمدرضا تابش مطرح کرد؛

لزوم تکریم معلولان در روابط اجتماعی و تدوین و اصلاح قوانین

نماینده مردم اردکان با بیان اینکه تکریم معلولان در روابط اجتماعی و تدوین و اصلاح قوانین لازم است، گفت: توجه به توانایی این بخش از جامعه می‌تواند ضمن افزایش نشاط و بهبود کیفیت زندگی آنان، در رشد اقتصاد و افزایش سلامت روانی جامعه نیز موثر باشد.

به گزارش ایلنا٬ محمدرضا تابش در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان با تاکید بر اینکه بر اساس قانون، دولت موظف است سهم سه درصدی معلولان در اشتغال را اجرایی کند، گفت: متاسفانه بیکاری در بین جامعه معلولان کشور علی‌رغم اینکه تعداد زیادی از آنان از تحصیلات عالی و مهارت لازم برخوردار هستند، فرا‌تر از سطح بیکاری عادی در جامعه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، لزوم مشارکت معلولان در سطوح مختلف مدیریتی به خصوص در سازمان‌ها و تشکل‌هایی که با این قشر در ارتباط هستند را یادآور شد و اضافه کرد: تأمین حقوق معلولان و فراهم کردن امکانات مناسب زندگی برای آنان وظیفه‌ای است که منحصر به دستگاه یا بخش خاصی نیست و همه باید به مسئولیت خود به نحو مطلوب عمل کنند.

نماینده مردم اردکان با قدردانی از دولت درخصوص مصوبه تشکیل ستاد هماهنگی مناسب‌سازی کشور، گفت: امیدوارم لایحه اصلاح قانون حمایت از معلولان نیز بتواند در جهت احقاق حقوق جامعه معلولان تاثیرگذار باشد.

گفتنی است؛ روز جهانی معلولان در مراسمی با حضور نمایندگان استان یزد در مجلس و جمعی از مسئولان و جامعه معلولان استان در سازمان بهزیستی یزد گرامی داشته شد.

کد خبر : ۳۲۷۴۴۴