خبرگزاری کار ایران

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس:

ارزیابی جامع درباره گزارش آمانو را به زودی ارائه می‌کنیم

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد: ایران در آینده نزدیک به صورت کتبی ارزیابی جامع خود در مورد گزارش مدیرکل را ارائه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا نجفی در پاسخ به سوالاتی در خصوص بخش‌های مختلف گزارش آژانس نسبت به ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۹ نقشه راه، در آینده نزدیک به صورت کتبی ارزیابی جامع خود در مورد گزارش مدیرکل را ارائه خواهد کرد.

وی ادامه داد: همانگونه که معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز تاکید کرد٬ گزارش برخی نقاط منفی دارد که از نظر ما مردود است، از جمله در بخش جمع‌بندی نهایی گزارش ادعاهایی مبنی بر انجام «برخی مطالعات مرتبط».

سفیر و نماینده دائم ایران در آژانس با بیان اینکه اگرچه گزارش آمانو در کل حاکی از عدم انحراف در برنامه هسته‌ای ایران و بطلانی بر همه ادعاهای ١٢ سال گذشته مبنی بر وجود یک برنامه سلاح هسته‌ای در ایران است ولی حتی برخی ادعا‌ها در‌‌ همان حد نیز مورد تایید نیستند، اظهار داشت: ما هم‌اکنون در حال بررسی دقیق گزارش و تدوین ارزیابی کتبی خود هستیم و بر اساس بند ۹ نقشه راه آن را ارائه خواهیم کرد. البته در حال حاضر تمرکز ما معطوف به قطعنامه پیشنهادی 1+5 و بستن موضوع در شورای حکام است.

کد خبر : ۳۲۷۳۳۴