خبرگزاری کار ایران

در جریان سفر روانچی به آمریکای لاتین صورت گرفت؛

تاکید ایران و کلمبیا بر گسترش روابط در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و توریسم

در دیدار معاون وزیر خارجه کشورمان با همتای کلمبیایی بر گسترش روابط در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی و توریسم تاکید شد.

به گزارش ایلنا، مجید تخت‌روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در آخرین مرحله از سفر خود به منطقه آمریکای لاتین به کلمبیا صبح امروز با پاتی لوندونیو معاون وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

مجید تخت‌روانچی در این ملاقات گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب سیاست تعامل سازنده و بر اساس اصول احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلی، علاقمند است با تمام کشورهای منطقه آمریکای لاتین به ویژه با کلمبیا روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود را گسترش دهد.

وی افزود: دو کشور از ظرفیت‌های اقتصادی بالایی برخوردارند و می‌توانند بسیاری از نیازهای یکدیگر را تامین کنند. در شرایط جدید ناشی از توافق هسته‌ای فرصت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد و باید از این فرصت‌ها در جهت منافع دو ملت استفاده کرد.

پاتی لوندونیو معاون وزیر خارجه کلمبیا نیز در پاسخ اظهار داشت: از سفر شما به بوگوتا خوشحالیم. برای ایران با فرهنگ غنی و تمدن چند هزارساله‌اش ارزش و احترام قائلیم. ما نیز فرصت‌های همکاری زیادی در روابط دو کشور می‌بینیم.

وی افزود: کلمبیا در چارچوب سیاست جدید خود در حال تولد دوباره است و قصد داریم که در بازارهای جهانی حضور فعال داشته باشیم.

معاون وزیر خارجه کلمبیا ایران را یک قدرت منطقه‌ای دانست که پیشرفت اقتصادی زیادی داشته است و اظهار داشت: علاقه‌مندیم تا در زمینه‌های مختلف اقتصادی مانند کشاورزی، مواد غذایی، کالاهای ساخته شده صنعتی، توریسم و امثال آن روابط خود را با ایران توسعه دهیم. امیدوارم بزودی به ایران سفر کنم و از نزدیک با کشور ایران آشنا شوم.

کد خبر : ۳۲۷۲۶۵