خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا: /تکرار/

خط و نشان‌ رقیب این شائبه را ایجاد می‌کند که گویا از تصمیم شورای نگهبان خبر دارند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: خط و نشان‌های رقیب این شائبه را ایجاد می‌کند که گویی آنها از تصمیم‌های شورای نگهبان خبر دارند.

سید محمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در مورد وضعیت شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه این شورا در اثر مسیر تکاملی اصلاح‌طلبان ایجاد شد٬ عنوان کرد: جریان اصلاحات در دو سال اخیر اقداماتی انجام داد تا وحدت و انسجام و چتر فراگیری که مدنظر بود، ایجاد شد.

وی افزود: ما تجربه سال ۹۲ را به همراه عبرت سال ۸۴ با هم ترکیب کردیم و دیدیم اختلافات سال ۸۴ چگونه باعث گرفتاری‌های کشور شد و تجربه ۹۲ نشان داد در ناامیدی هم می‌توان با تدبیر پیروز شد، لذا در جریان اصلاحات همت شد این مسیر ادامه پیدا کند و پروژه سال ۹۲ با انتخابات سال ۹۴ به سرانجام برسد.

میرلوحی خاطرنشان کرد: امروز شورای عالی سیاستگذاری شکل گرفته که تمام احزاب در آن عضویت دارند چه احزابی که عضو شورای هماهنگی بودند و چه احزاب جدید و تازه تاسیس. جریان حامیان دولت هم در این شورا حضور دارند و اخیرا هم از ستادهای انتخاباتی آقای روحانی در سال ۹۲ برای حضور در این شورا دعوت شده است تا بتوانیم امکان مشارکت حداکثری را برای مردم فراهم کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد کاندیداتوری خود گفت: در جریان اصلاحات گفته شده تمامی افراد شناخته شده باید پایگاه رای‌شان هم مورد توجه قرار گیرد٬ لذا اینکه خواهم آمد و از چه حوزه‌ای کاندیدا می‌شوم٬ هنوز مشخص نیست.

وی در خصوص ائتلاف با اعتدالگرایان عنوان کرد: اگر منظورتان از اعتدالگرایان حزب اعتدال حزب اعتدال و توسعه است که نمایندگان این حزب در جلسات شورا حضور دارند و همانطور که گفتم شرایط برای حضور و تاثیرگذاری ستادهای روحانی هم فراهم شده است. تلاش ما این است که از انتخابات ۹۲ درس بگیریم و منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح بدهیم لذا برای ما یک مجلس کارآمد، سالم و قدرتمند اولویت دارد رقیب ما هم همواره در جهت تبلیغات اصلاحات هراسی عمل می‌کند.

میرلوحی ادامه داد: عارف به خاطر جایگاهی که دارد شایستگی این را هم دارد که به عنوان سر لیست جریان اصلاحات به مجلس برود و ریاست آن را عهده دار شود٬ ولی نباید مقید به این مسائل هم باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد رایزنی با شورای نگهبان خاطرنشان کرد: مطلوب ما این است که شورای نگهبان به خصوص در بحث بررسی صلاحیت‌ها قانون را رعایت کند٬ اما مشکل این است که متاسفانه بسیاری از افراد تندرو مرتب از زبان شورای نگهبان برای رقبای خود خط و نشان می‌کشند٬ برای همین این نگرانی‌هست که برخی در فکر انجام رایزنی‌ هستند٬ درحالیکه نباید اصلا نیاز به رایزنی باشد.

میرلوحی در پایان گفت: ناظران انتخابات باید اطمینان ایجاد کنند٬ اما متاسفانه خط و نشان‌های رقیب این شائبه را ایجاد می‌کند که گویی آنها از تصمیم‌های شورای نگهبان خبر دارند لذا انتظار از شورای نگهبان این است در مواد مختلف در بی‌طرفی خود ایجاد اطمینان کند.

کد خبر : ۳۲۷۱۱۰