خبرگزاری کار ایران

تخت روانچی در مکزیک:

با اجرایی‌شدن برجام هیچ مبنای قانونی برای تحریم‌ها باقی نمی‌ماند

نشست سفرای آمریکای‌لاتین با مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، مجید تخت‌روانچی در ادامه سفر خود به مکزیک در مراسم افتتاحیه «سمینار اقتصادی ایران و مکزیک پنجره‌ای به سوی فرصت‌ها» شرکت و سخنرانی کرد.

معاون اروپا و آمریکای وزارت‌خارجه در سخنرانی خود با اشاره به جایگاه اقتصادی ایران به عنوان هفدهمین اقتصاد بزرگ از نظر تولید ناخالص داخلی بر مبنای برابری قدرت خرید و نیز دستاوردها و موفقیت‌های اخیر ایران در کسب رتبه 7 نانو تکنولوژی، رتبه 13 تولید فولاد و رتبه17 تولید خودرو گفت: حضور شرکت‌های ایرانی و مکزیکی نشان دهنده علاقه‌مندی بخش‌خصوصی دو کشور به تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری در زمینه‌های مختلف است.

معاون وزیر خارجه افزود: در روز اجرایی‌شدن توافق و در چارچوب برجام، تحریم‌ها برداشته خواهد شد و دیگر هیچ مبنای قانونی برای تحریم‌ها باقی نخواهد ماند.

وی ادامه داد: در دوره پساتحریم فرصت‌های زیادی برای همکاری بین شرکت‌های ایرانی و مکزیکی برای انواع همکاری اعم از واردات و صادرات، تولید مشترک، سرمایه گذاری و صدور مجدد کالا و خدمات به بازارهای دو کشور و کشورهای ثالث به وجود خواهد آمد.

پس از مراسم افتتاحیه شرکت‌های ایرانی و مکزیکی در قالب کارگاه‌های مشترک در بخش‌های حمل و نقل، دارو و مواد غذایی، صنایع چوب، خدمات فنی و مهندسی و نانوتکنولوژی زمینه‌های همکاری را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند.

کد خبر : ۳۲۶۹۵۸