خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا:

عزاداری‌های اربعین عاری از تحریف و خرافه‌گرایی باشد

قائم‌مقام حزب اعتمادملی تاکید کرد: خیلی مهم است که هدف قیام امام حسین(ع) آگاهی‌بخشی به مردم معرفی شده است برای همین عزاداری‌های ما نیز باید کاملا خالی از تحریف و خرافه‌گرایی و دروغ باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اربعین حسینی گفت: اربعین حاوی پیام مهمی است و آن اینکه نهضت امام حسین(ع) در عاشورا باید استمرار پیدا کند شیفتگان حسینی نباید بگذارند درس های عاشورا به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: یکی از درس‌های اربعین این است که اگر حرکتی مانند انقلاب اسلامی در جامعه بوجود آمد باید آن را با الهام از اربعین حفظ کنیم و نگذاریم آرمان‌های آن به فراموشی سپرده شود و افرادی بیایند ایده‌های حضرت امام را پایمال کنند.

منتجب‌نیا تاکید کرد: اگر حرکت خاندان امام حسین(ع) و اسارت‌های آنها نبود نهضت امام مخدوش می‌شد حفظ این نهضت فقط به این معنا نیست که ما کلمه انقلاب اسلامی را بکار ببریم بلکه باید آرمانهای انقلاب نیز همواره در حال تحقق و اجرایی شدن باشد یکی از صحنه‌های حفظ انقلاب انتخابات است که ما امسال شاهد برگزاری دو انتخابات در کشور خواهیم بود.

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی یادآور شد: امام حسین(ع) قیام کرد تا مردم را از جهالت و ناآگاهی نجات دهد و آنها را از سرگردانی به راه مستقیم هدایت کند بنابراین خیلی مهم است که هدف قیام امام حسین(ع) آگاهی‌بخشی مردم معرفی شده است برای همین عزاداری‌های ما نیز باید کاملا خالی از تحریف و خرافه‌گرایی و دروغ باشد.

وی افزود: متاسفانه دربسیاری از مداحی‌ها مطالبی مطرح می‌شود که خلاف واقع است این خلاف شأن امام حسین(ع) است. ما باید تلاش کنیم در مراسم‌های مذهبی مرام ائمه را زنده نگه داریم و آنها را بشناسیم و شناخت کاملی را به مردم ارائه کنیم.

منتجب‌نیا تاکید کرد: سخنرانان ما باید حرف‌های مستدل ومعتبری را بیان کنند و مداحان ما باید اشعاری را بگویند که گویای عزت اهل‌بیت باشد.

کد خبر : ۳۲۶۸۰۹