خبرگزاری کار ایران

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور:

هیچ توجیهی برای نادیده گرفتن قانون وجود ندارد

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه مخرج مشترک امنیت داخلی کشور برقراری نظم است گفت: اگر نظم برقرار باشد به طور حتم امنیت نیز برقرار می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین ذوالفقاری در اختتامیه همایش منطقه‌ای اعضای ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران چهار استان قم، سمنان، البرز و تهران با بیان اینکه نظم مبتنی بر قانون اصل اساسی است٬ افزود: اگر تمام اجزای انتخابات از جمله نامزد‌ها، مجریان و مسئولان انتظامی قانون را رعایت کرده و در محدوده وظایف خویش عمل کنند شاهد پیشرفت حداکثری امور خواهیم بود.

وی به سخن امام خمینی (ره) با این مضمون که همه باید قانون را رعایت کنند اشاره کرد و گفت: باید این بیان مهم امام(ره) را سرلوحه کارهای خویش قرار دهیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه قوانین داخلی ما براساس شرع مقدس اسلام به تایید شورای نگهبان رسیده خاطرنشان کرد: بنابراین هیچ توجیهی برای نادیده گرفتن قانون وجود ندارد.

عضو ستاد انتخابات کشور در ادامه تاکید کرد: مسئولان وزارت کشور از جمله فرمانداران و معاونان سیاسی باید از ظرفیت قانونی در نظر گرفته شده برای آنها حداکثر استفاده را کرده و ملاحظه هیچ امر غیرقانونی یا فرا قانونی را نداشته باشند.

ذوالفقاری همچنین بر ضرورت عملکرد قانونمند مجریان انتخابات در کنار دوستی‌ها و صمیمیت‌ها تاکید کرد و افزود: در این صورت می‌توان امید داشت کار‌ها به سامان برسد و انتخابات نیز با بالا‌ترین استاندارد و در امنیت کامل برگزار شود.

معاون وزیر کشور به موضوعاتی که ممکن است امنیت انتخابات را تحت تاثیر قراردهد اشاره کرد و گفت: مسائلی چون وضعیت منطقه، شرایط اقتصادی کشور، کارکرد جریان‌های سیاسی، روند اجرای برجام و عملکرد دست‌اندرکاران انتخابات و نامزد‌ها و طرفداران آنان می‌تواند امنیت انتخابات را تحت تاثیر قرار دهد. امنیت که نباشد هزینه‌ها بالا می‌رود. کنترل بی‌نظمی تضمین کننده امنیت انتخابات است.

عضو ستاد انتخابات کشور در پایان با تاکید بر اینکه مسئولان وزارت کشور صرفاً با اتکا به قدرت قانونی توانایی پیشبرد کار‌ها را ندارند خاطرنشان کرد: باید با تکیه بر ویژگی‌های شخصیتی از جمله ذکاوت، شجاعت و اعتماد به نفس بالا در جهت ساماندهی امور و ایجاد هماهنگی کوشش کنند.

کد خبر : ۳۲۶۷۲۷