خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران در همایش منطقه‌ای وزارت کشور:

برای صدور مجوزهای رسمی دست و پای‌مان نمی‌لرزد

استاندار تهران تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم هیچ‌کسی تحت هیچ شرایطی همایشی را که فرمانداری مجوز آن را صادر کرده بهم بزند و یا کسی فکر کند نباید چنین همایشی برگزار شود، وقتی مجوز قانونی صادر شد همه موظف هستیم از آن همایش حمایت کنیم

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین هاشمی استاندار تهران در همایش منطقه‌ای استان‌های البرز، سمنان، قم و تهران گفت: ما امسال با انتخابات مهمی روبه‌رو هستیم و همه شما مسئول برگزاری این انتخابات هستید وظیفه مشخص ما اجرای دقیق قانون است. به هیچ وجه حق نداریم قانونا و شرعا از قانون تخطی کنیم چرا که قانون مسیر کار ما را مشخص کرده‌است.

وی افزود: وظیفه همه ما در سه مرحله تعریف شده‌است قبل از برگزاری انتخابات حین برگزاری انتخابات و پس از آن. ما به تدریج به زمان ثبت‌نام کاندیداها نزدیک می‌شویم و رفته‌رفته به طرق مختلف چهره‌های کاندیداها مشخص می‌شود.

استاندار تهران یادآور شد: برخی به ما می‌گویند مگر می‌شود نتوانیم به راحتی در استانی مانند تهران ۳۰ نفر اعضای هیات اجرایی که دارای شاخص‌های لازم باشند انتخاب کنیم برای ما مهم است که وقتی اسامی این افراد اعلام می‌شود همه جناح‌ها احساس اطمینان خاطر و آرامش کنند.

هاشمی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم واقعا تابع جناح‌بندی‌ها نشویم باید حتما افراد باتجربه را در هیات‌های اجرایی انتخاب کنیم، اظهار داشت: ۴ مرجع رسمی در مورد افراد نظرات خود را می‌دهند و هیات‌های اجرایی باید نهایتا اظهارنظر کنند. مهم است که این هیات‌ها چگونه عمل می‌کنند که به خاطر بحث‌های حاشیه‌ای گرفتار برخی بحث‌ها نشوند که صلاحیتشان زیر سوال برود.

وی اضافه کرد: خود من در مجلس بوده‌ام و شش ماه مانده به انتخابات نه مجلس ختمی می‌رفتم و نه کارتی می‌دادم اما همه اینطور نیستند با تایید صلاحیت‌های افراد کاندیداها فعالیت‌های خود را آغاز می‌کنند.

استاندار تهران با بیان اینکه افرادی که  به عنوان حزب و تشکل می‌خواهند کار درون تشکیلاتی انجام دهند نیاز به مجوز ندارند اما اگر می‌خواهند همایش عمومی برگزار کنند باید مجوز بگیرند، تصریح کرد: در این صورت فرماندار موظف است امنیت جلسه را تامین کند. این باعث می شود بهانه دست کسی ندهیم تا تلاش‌های ما زیر سوال ببرد.

هاشمی با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور تاکید کرد: دولت و شخص رئیس جمهور اعلام کرده‌اند که فراجناحی هستند. همه ما موظفیم آنچه سیاست دولت است را در چارچوب قانون انتخابات و به معنای واقعی کلمه پیاده کنیم. صیانت از آراء و حقوق مردم طبق فرمایش رهبری واجب است و ما حق نداریم ذره‌ای از حق‌الناس کوتاه بیاییم باید فرصت را برای همه جناح‌های سیاسی فراهم کنیم تا انتخاباتی رقابتی و سالم رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه مردم ما در تمام صحنه‌ها جلوتر از ما هستند، خاطرنشان کرد: ما موظف هستیم مسیر را برای انتخاب را برای مردم به گونه‌ای فراهم کنیم که آنها بدون دغدغه و فشار بتوانند رای خود را بدهند هر آنچه که از صندوق بیرون بیاید رای مردم است و ما حق دخالت در آن را نداریم اما باید زمینه را به گونه‌ای فراهم کنیم که مردم با آرامش کامل رای خود را به صندوق بیاندازند.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه ما نباید اجازه بدهیم هیچ‌کسی تحت هیچ شرایطی همایشی را که فرمانداری مجوز آن را صادر کرده بهم بزند یا کسی فکر کند نباید چنین همایشی برگزار شود، ابراز داشت: وقتی مجوز قانونی صادر شد همه موظف هستیم از آن همایش حمایت کنیم. امروز هم با مسئولان استانداری تهران جلسه داشتیم و در آن تاکید شد که نباید زمان دادن مجوزهای رسمی دست و پای ما بلرزد چرا که ما به کسانی مجوز می‌دهیم که از وزارت کشور پروانه رسمی فعالیت خود را دریافت کرده‌اند خوشبختانه از این قبیل مسائل در تهران جز در یک مورد قرچک مشکلی نداشتیم.

کد خبر : ۳۲۵۹۷۹