خبرگزاری کار ایران

در دیدار بروجردی با رییس مجلس تاجیکستان تاکید شد؛

تبادل اطلاعات تهران-دوشنبه برای مقابله با گروه‌های تروریستی

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی کشورمان با رئیس مجلس تاجیکستان دیدار کرد و دو طرف در این دیدار به تبادل اطلاعات برای مقابله با گروه‌های تروریستی پرداختند.

به گزارش ایلنا، سفارت ایران در مسکو اعلام کرد: در دیدار بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با عبیداله یف رئیس مجلس تاجیکستان همکاری‌های پارلمانی، سیاسی و امنیتی دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این دیدار به تحولات منطقه به‌ویژه تهدید‌های ناشی از ورود شبکه‌های تروریستی به منطقه آسیای میانه اشاره و اظهار کرد: همکاری‌های منطقه‌ای به‌ویژه تبادل اطلاعات بین دو کشور برای مقابله با گروه‌های تروریستی دارای اهمیت اساسی است.

وی روابط تاجیکستان با ایران را بسیار دوستانه و مبتنی بر تامین منافع متقابل ارزیابی کرد و مرتبط دانستن داعش و سایر گروه‌های تروریستی به دین مبین اسلام را اشتباهی راهبردی خواند و گفت که اسلام مظهر تحمل، برادری و برابری است.

بروجردی در این دیدار به تشریح سیاست‌های ایران در مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی پرداخت و تبادل‌نظر و رایزنی با کشورهای منطقه از جمله تاجیکستان را در این مورد مفید و موثر ارزیابی کرد.

وی روابط دوجانبه ایران و تاجیکستان را دوستانه و مبتنی بر پیوندهای تاریخی و فرهنگی مشترک دانست و ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور در همه عرصه‌ها بیش از گذشته گسترش یابد.

کد خبر : ۳۲۵۵۲۲