خبرگزاری کار ایران

فرمانده کل ارتش:

نیروی دریایی از قدرت‌های منطقه در دریای شمال است

asdasd
کد خبر : ۳۲۵۱۹۴

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه قدرت نیروی دریایی ایران بالاست گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران از قدرت‌های منطقه در دریای شمال محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نیروی دریایی، سرلشکر سید عطاءالله صالحی صبح امروز در آیین افتتاح دستاوردهای نیروی دریایی در بوشهر اظهار داشت: حضور نیروی دریایی ایران در آب‌های دور برای صیانت و حفظ منافع جمهوری اسلامی است و ضمن توانمندی نظامی، تجهیزات به روزی هم داریم که توسط جوانان متخصص و مبتکر تأمین شده است. وجود تجهیزات به‌روز نظامی بر حفظ منافع ما در آب‌های دوردست کمک می‌کند.

صالحی در ادامه خاطرنشان کرد: فعالیت ما نه فقط دریانوردی عادی است بلکه دریانوردی نیروی دریایی ارتش در راستای صیانت از منافع و مقابله با دزدان دریایی است. قدرت دریایی ما در منطقه به تنهایی و بدون حضور کشورهای ائتلاف است و با توان نظامی و تجهیزاتی خود منطقه را حفظ می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه تشکیل تروریست‌ها در منطقه آخرین ترفند دشمنان است گفت: داعش آخرین دست‌پروده آمریکاست که با توطئه و سرپرستی رژیم صهیونیستی و حماقت برخی کشورهایی که فریب خورده‌اند، شکل گرفته است.

فرمانده کل ارتش همچنین با بیان اینکه برای ما مسلم است که این بحران را هم با قدرت پشت سر می‌گذاریم و پای آمریکا و حامیانش را از منطقه قطع می‌کنیم افزود: توطئه دشمن را خنثی و قلم‌شان را در منطقه خرد می‌کنیم.

وی با تبریک روز نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: روز نیروی دریایی ارتش بهانه‌ای بود که در استان شهیدپرور بوشهر که بنیان دفاعی همه‌جانبه دریایی و سبقه دینی دارد، دور هم جمع شویم. امروز در این مکان مقدس سپاهی، ارتشی و سایر نیروها برای پاسداشت قدرت جمهوری اسلامی جمع شده‌ایم. خلیج فارس برای ما در طول تاریخ مهم بوده و دفاع منطقه‌ای در سواحل خلیج فارس با انگیزه دینی و قدرت ملی است.

صالحی با گرامیداشت یاد شهید رئیس‌علی دلواری و شهید همتی فرمانده عملیات «مروارید» گفت: رزمندگان در این عملیات راه نفوذ آبی بر دشمن را بستند. این عملیات همیشه یادآور این مطلب است که دشمن بداند اگر به این منطقه نگاه چپ کند، همان قدرت ملی شکل می‌گیرد و با این قدرت است که نیروی دریایی به‌عنوان نیروی راهبردی در خلیج فارس و اقیانوس‌های دوردست قدرت‌نمایی می‌کند.

فرمانده کل ارتش در پایان با بیان اینکه همه قدرت ما از محرم و صفر است، گفت: این روزها شاهد قدرت‌نمایی مسلمانان در راهپیمایی اربعین حسینی در مرزهای ایران هستیم و اینکه می‌گوییم راه ما، راه حسین است، یعنی همین قدرت‌نمایی. دشمن با همه تجهیزات خود به میدان می‌آید، اما با تمام توان خود هم نمی‌تواند هیچ غلطی کند.

براساس این گزارش، در این مراسم الحاق مجدد حوض شناور 800 تنی بوشهر، الحاق دو فروند بالگرد مین روب آر آچ و ضد سطحی، شبیه‌ساز تمرینات کنترل صدمات، اورهال(تعمیرات اساسی) موتورهای اصلی ناوهای موشک انداز، مراکز آموزشی تخصصی سطحی و هوایی و اورهال سامانه رانش یگان‌های یدک‌کش انجام شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز