خبرگزاری کار ایران

خوشرو خواستار شد؛

لزوم اقدام بین‌المللی برای جلوگیری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در فلسطین

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، روز همبستگی با مردم فلسطین را فرصتی برای انعکاس سرنوشت دردناک فلسطینیان دانست و جامعه بین‌المللی را به اقدام جمعی ویکپارچه برای جلوگیری ازجنایت‌های رژیم صهیونیستی فراخواند.

به گزارش ایلنا، غلامعلی خوشرو سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل در نشست روز سه شنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نمایندگی از طرف جنبش عدم تعهد، روز همبستگی جهانی با مردم فلسطین را فرصتی برای انعکاس چند دهه محرومیت مردم فلسطین از حقوق حقه خود و نیم قرن اشغال خارجی که منجر به نقض سیستماتیک حقوق انسانی و ادامه رنج و آلام این مردم شده دانست.

وی افزود: جنبش عدم تعهد از این فرصت برای تاکید مجدد بر همبستگی پایدار خود با مردم فلسطین و حق لاینفک این ملت به تعیین سرنوشت خود و برخورداری از یک کشور ماندگار فلسطینی استفاده می‌کند.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل در ادامه وضعیت اسفناک سرزمین‌های اشغال شده فلسطینی از جمله قدس شریف در سال‌های گذشته و تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در این سرزمین‌ها و نقض حقوق مردم فلسطین را تاسف‌بار و هشداردهنده خواند و تصریح کرد: وضعیت خطرناک موجود در قدس شرقی و مسجد الاقصی که حاصل اقدامات این رژیم و شهرک‌نشینان تندرو صهیونیستی است به توجه فوری جامعه بین‌المللی نیازمند است.

خوشرو افزود: جنبش عدم تعهد کلیه اقدامات خشونت‌آمیز و تحریک‌آمیز نیروهای این رژیم و تندروهای صهیونیستی در این مکان مقدس را قویا محکوم کرده و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد تا با برخوردی جامع و متحد این رژیم را وادار به توقف اقدامات مخرب و غیرقانونی خود کند.

وی در ادامه تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل در این رابطه مسئولیتی روشن و غیرقابل‌انکار دارد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل همچنین با ابراز نگرانی عمیق جنبش عدم تعهد در مورد وضعیت وخیم آوارگان فلسطینی و شرایط اسف‌بار زندگی ساکنین غزه یادآور شد که هشت سال محاصره این سرزمین هزینه‌های سنگین انسانی و اقتصادی زیادی را برای مردم غزه به همراه داشته است.

خوشرو علاوه بر این، نگرانی شدید جنبش عدم تعهد را در مورد سرنوشت هزاران زندانی از جمله زنان و کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ابراز کرد.

وی در ادامه به تداوم اشغال خاک لبنان، نقض حاکمیت ملی این کشور توسط رژیم صهیونیستی و وضعیت بلندی‌های اشغال شده جولان در سوریه که بخصوص پس از آغاز بحران سوریه شدت بیشتری پیدا کرده، اشاره کرد و خواستار توجه جهانی به این اقدامات غیرقانونی و جنایت‌کارانه رژیم صهیونیستی شد.

سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در ‌‌نهایت بار دیگر از سوی جنبش عدم تعهد بر ضرورت اقدامات جمعی جامعه بین‌المللی در راستای وظایف مندرج در منشور ملل متحد برای رسیدگی به وضعیت فلسطین تاکید کرد.

کد خبر : ۳۲۵۰۴۸