خبرگزاری کار ایران

سفارت ایران در آذربایجان:

مانور چگونگی مقابله با حوادث غیرمترقبه در دریای خزر برگزار شد

مانور چگونگی مقابله با حوادث غیر مترقبه در دریای خزر با عنوان «خزر ۲۰۱۵» در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سفارت ایران در آذربایجان اعلام کرد: این مانور به مناسبت دهمین سالگرد تشکیل وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان و با هدف مقابله و پیشگیری از خسارات ناشی از این حوادث با مشارکت نیرو‌ها و تجهیزات دریایی، هوایی و زمینی وزارت خانه‌های مختلف این کشور در منطقه موج خیز قره داغ اجرا شد.

اسماعیل نجار قائم مقام وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشورمان که به دعوت رسمی وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده بر اجرای این تمرین نظارت داشت.

وی اجرای این تمرین را بسیار دقیق و فراگیر خواند و گفت: نیروهای شرکت کننده در این تمرین توانمندی خوبی داشتند و طبیعی است ما به عنوان کشور همسایه می‌توانیم در حوادث مختلف به ویژه اطفاء حریق در جنگل‌ها از این توانمندی بهره‌مند شویم.

وی افزود: در زمینه همکاری برای مقابله با حوادث غیر مترقبه در سفرهای قبلی تفاهم نامه‌هایی با مسئولان جمهوری آذربایجان منعقد کرده‌ایم که در قالب این تفاهم نامه‌ها می‌توانیم از تجربیات هم دیگر استفاده کنیم.

اطلاع رسانی سریع از وقوع حوادث، شناسایی و نجات افراد حادثه دیده، اطفاء حریق در منطقه فرضی و پاک سازی اراضی و آب‌های آلوده به مواد نفتی به ویژه زیر سکوهای نفتی از جمله مراحل این مانور بود که در مدت بیش از یک ساعت با موفقیت اجرا شد.

در این مانور ۷۵۲ نیروی انسانی، یک هواپیمای دارای توانمندی فرود در آب و حمل آب برای اطفاء و پنج بالگرد به همراه انواع کشتی و قایق‌های پر سرعت به کار گرفته شد.

 «کمال الدین حیدراف» وزیر حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان، افسران نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان و هیات نمایندگی سازمان بین المللی دفاع غیر نظامی این مانور را دنبال کرده‌اند.

کد خبر : ۳۲۵۰۳۱