خبرگزاری کار ایران

در نشست‌خبری مشترک با روحانی:

پوتین: حمایت کاملی از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران داریم/ آمادگی روسیه برای سرمایه‌گذاری 5 میلیارد دلاری

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که کشورش از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران حمایت کاملی خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ولادیمیر پوتین در نشست‌خبری مشترک با رئیس‌جمهوری کشورمان با تشکر از میزبانی ایران در سومین اجلاس سران کشورهای صادرکننده گاز گفت: در چارچوب این دیدار تمامی فضاهای روابط در زمینه اقتصادی، منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم را بررسی کردیم.

وی ادامه داد: همانطور که مشاهده کردید تعداد زیادی اسناد با اهداف توسعه روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به امضا رسید و ما به تقویت روابط تجاری و توجه ویژه‌ای به تبادل‌تجاری و افزایش آن میان دو کشور مصمم هستیم.

پوتین همچنین متذکر شد: ما از ارزها و پول‌های تجاری دو کشور برای مبادلات بهره خواهیم گرفت. اتحاد اوراسیا مسئله تجارت با ایران را بررسی خواهد کرد و همچنین روابط اقتصادی میان دو کشور را افزایش خواهیم داد. روسیه آماده 5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری است. 35 طرح در زمینه انرژی، نیروگاه و ایستگاه‌های تولید گاز از جمله این طرح‌ها است. ما به همکاری‌هایی که به نفع منافع دو کشور باشد ادامه خواهیم داد.

رئیس‌جمهوری روسیه تاکید کرد: اولین نیروگاه‌بوشهر به بهره‌برداری کامل رسیده و نیروگاه دوم و سوم نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. ما به حمایت کامل از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در چارچوب توافقات سازمان‌ملل ادامه خواهیم داد و در مسئله اورانیوم غنی‌شده و بکارگیری آن در زمینه مسالمت‌آمیز به ایران کمک خواهیم کرد.

پوتین در ادامه تصریح کرد: ما به همکاری در زمینه مبارزه با تررویسم ادامه خواهیم داد. ما در پرونده‌ سوریه با هدف اجرای عملیات‌سیاسی فراگیر در این کشور روابط با ایران را تقویت خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما درباره نتایج دیدار سران کشورهای صادر کننده گاز به طور مفصل صحبت کردیم و می‌خواهم به همکارم برای مفید بودن این نشست تبریک بگویم و اضافه کنم روسیه مصمم است تولیدات‌گازی خود را در سالیان آینده به 40 درصد افزایش دهد.

کد خبر : ۳۲۴۶۴۱