خبرگزاری کار ایران

روحانی در نشست خبری مشترک با پوتین:

برخی کشورها در مبارزه با تروریسم نمایشی عمل می‌کنند

نشست خبری مشترک روسای جمهور ایران و روسیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در ابتدای نشست خبری مشترک با رئیس جمهوری روسیه اظهار کرد: از جناب پوتین برای قبول دعوت برای شرکت در اجلاس‌سران کشورهای صادرکننده گاز به تهران تشکر می‌کنم. در این سفر فرصتی پیش آمد تا روابط دوجانبه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را با رییس‌جمهور روسیه مرور کنیم.

وی ادامه داد: همین‌طور که یادداشت‌های تفاهم توسط مسئولان دو کشور به امضا رسید نشان می‌دهد روابط ایران و فدراسیون روسیه به سمت توسعه بیشتر حرکت می‌کند.

رئیس‌جمهوری در ادامه متذکر شد: در واقع شرایط بعد از برجام، شرایطی است که برای گسترش روابط دو کشور فرصت جدیدی را بوجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در این فرصت سرمایه‌گذاری بخش‌های‌ خصوصی و دولتی می‌تواند از پایه‌های آن باشد. همچنین در زمینه‌های مختلف اقتصادی پروژه‌های بسیاری وجود دارد که با همکاری دو طرف می‌تواند مثمرثمر باشد.

روحانی همچنین یادآور شد: ما در زمینه انرژی، نفت، گاز و برق پروژه‌های بسیاری داریم که می‌توانیم با یکدیگر مشارکت کنیم. در زمینه راه‌آهن و مبادله کالا میان دو کشور شرایط خوبی مهیا شده است. ما در فرصت مذاکرات امشب راجع به خطر اعتباری و کاهش تعرفه‌ها با یکدیگر صحبت کردیم. تسهیل در روادید اتباع دو کشور می‌تواند پایه دیگری باشد. در مورد پروژه‌هایی که به تفاهم رسیدیم می‌تواند سومین زمینه توسعه همکاری باشد.

رئیس جمهوری همچنین در ادامه افزود: در زمینه هسته‌ای یکی از زمینه‌هایی بوده که از سالیان‌گذشته روابط خوبی بوده و امروز این روابط توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین در زمینه مسائل منطقه‌ای و مبارزه با تروریسم که از قبل همکاری داشتیم تصمیم به گسترش همکاری‌ها گرفتیم.

روحانی تصریح کرد: تروریسم امروز خطری برای دو کشور و همه کشورهای منطقه و کشورهای جهان است. برخی کشورها درباره مبارزه با تروریسم فقط سخن می‌گویند و عملیات نمایشی می‌کنند در حالیکه ایران و روسیه در مقام‌ عمل نشان دادند می‌خواهند به طور جدی با تروریسم مبارزه کنند.

وی همچنین افزود: من امروز مطمئن هستم فرصت‌های پیش روی ما می‌تواند به نفع دو ملت بوده و می‌توان قدم‌های بیشتری برداریم.

کد خبر : ۳۲۴۶۳۸