خبرگزاری کار ایران

رهبر انقلاب در دیدار رییس جمهور ونزوئلا:

تنها راه پیشرفت کشورهای مستقل، تکیه بر مردم در جنگ اراده‌هاست

رئیس جمهوری ونزوئلا با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای صبح امروز (دوشنبه) در دیدار آقای نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا با تجلیل از مقاومت و حرکت الهام‌بخش ونزوئلا در مقابل سیاست‌های استکباری تأکید کردند: امروز سیاستهای استکباری همچون بلایی بزرگ به جان بشریت افتاده و تنها راه پیشرفت و پیروزی کشورهای مستقل، «ایستادگی» و «تکیه بر توده‌های مردم» در «جنگ اراده‌ها» است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به سیاست‌های طمع‌ورزانه آمریکا در منطقه آمریکای لاتین افزودند: آمریکا این منطقه را حیاط خلوت خود می‌دانست٬ اما حرکت بی‌بدیل ونزوئلا توانست این منطقه را به نقطه‌ای مستقل و با هویت تبدیل کند.

رهبر انقلاب هدف آمریکا از فشار بر ونزوئلا را نابود کردن مقاومت الهام‌بخش دولت و ملت ونزوئلا خواندند و خاطرنشان کردند: جنگ‌های امروز دنیا در واقع «جنگ اراده‌ها» است و شما با ایستادگی و استحکام اراده‌ها و استفاده از ظرفیت‌های فراوان کشورتان خواهید توانست بر مشکلات پیروز شوید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به الگوی موفق انقلاب اسلامی در براندازی رژیم وابسته و مسلح پهلوی، گفتند: امام خمینی (ره) با دست خالی اما با تکیه بر آحاد مردم و به صحنه آوردن آن‌ها توانست حکومت مورد حمایت امریکا و اروپا را ساقط کند و راه پیروزی و استمرار موفقیت دولتهای مستقل، استفاده از همین نسخه است.

ایشان دستیابی جمهوری اسلامی ایران به پیشرفت‌های علمی و فناوری خیره کننده با وجود حجم انبوه فشار‌ها و تحریمهای دشمنان را تجربه‌ای ارزشمند دانستند و افزودند: این تجربه با اتکا به حضور و همراهی مردم به دست آمد و کلید حل مشکلات جلب عواطف و دلهای مردم با انجام کار و خدمت صادقانه به آنهاست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین بر افزایش سطح همکاری‌های دو جانبه ایران و ونزوئلا تأکید کردند و گفتند: ایران، پیشرفت و موفقیت ونزوئلا را پیشرفت و موفقیت خود می‌داند.

در این دیدار که آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور نیز حضور داشت، آقای نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا با اظهار خرسندی از ملاقات مجدد با رهبر انقلاب اسلامی، ایران را دارای هویت تاریخی خواند و گفت: ایران و ونزوئلا دوستان حقیقی و برخوردار از روابط پایدار هستند.

مادورو با اشاره به احترام و علاقه فراوان هوگو چاوز رئیس‌جمهور فقید ونزوئلا به ایران و رهبر انقلاب اسلامی افزود: من نیز درس‌های زیادی از ملاقات با شما آموخته‌ام و سخنان و توصیه‌های شما تاثیر زیادی در من داشته است.

رئیس جمهوری ونزوئلا با تأکید بر ضرورت ایستادگی در دفاع از استقلال ملی، خاطرنشان کرد: امپریالیسم با ایجاد آشوب و هرج و مرج در جهان و تحقیر هویت کشور‌ها، به دنبال نابود کردن استقلال ملتهاست.

مادورو با اشاره به آمادگی دولت و ملت ونزوئلا برای مقابله با توطئه‌های آمریکا، گفت: همانطور که جنابعالی تأکید کردید باید با جنگ اراده‌ها و تکیه بر مردم، دشمنان را شکست دهیم.

رئیس جمهوری ونزوئلا اهمیت اجلاس کشورهای صادرکننده گاز و لزوم بازیابی اهمیت اوپک را نیز یادآور شد و افزود: باید برای افزایش سطح همکاریهای دو جانبه و اجرای پروژه‌های مشترک طرح‌ریزی جدیدی انجام دهیم و همچون گذشته روابط خود را در بالا‌ترین سطوح حفظ کرده و ارتقا دهیم.

کد خبر : ۳۲۴۳۸۳