خبرگزاری کار ایران

منتجب‌نیا در گفت‌و‌گو با ایلنا:

تغییری در وضعیت دبیرکل اعتماد ملی ایجاد نشده/ امام(ره) با تحقیقات محلی مخالف بودند

قائم مقام حزب اعتماد ملی اظهار داشت: حضرت امام‌(ره) به شدت با تحقیقات محلی مخالفت کردند و اجازه این کار را ندادند٬ ما نباید این بدعت را دوباره تکرار کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول منتجب‌نیا در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فعالیت شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان خاطرنشان کرد: این شورا حالت نظارت عالی و سیاست‌گذاری کلان دارد که مقبول و مورد پذیرش همه سلایق‌ است و می‌تواند حلقه وصلی بین سلایق مختلف باشد و به ایجاد اتحاد و انسجام میان همه گروه‌های اصلاح‌طلب کمک کند.

وی با اشاره به مباحث مربوط به ائتلاف که تاکنون مطرح شده است٬ ادامه داد: با توجه به اینکه شورای‌عالی سیاست‌گذاری تازه تشکیل شده است٬ لذا در مورد مباحث مربوط به ائتلاف هر چه تاکنون مطرح شده گمانه‌زنی بوده‌است.

قائم مقام حزب اعتماد ملی تصریح کرد: معتقد نیستم اصلاح‌طلبان با اصولگرا‌ها ائتلاف می‌کنند٬ بلکه بر این عقیده هستم که اصلاح‌طلبان انسجام خود را حفظ خواهند کرد و مانند سال ۹۲ اگر میان اصولگرایان معتدل کسانی بودند که تمایل به همکاری و همراهی با اصلاح‌طلبان داشتند٬ آغوش اصلاح‌طلبان به روی آنها باز است.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ تعداد انگشت‌شماری از اصولگرایان با جریان اصلاحات همکاری کردند٬ برای همین در سال ۹۴ هم چنین امکانی وجود دارد و نیروهای معتدل اصولگرا می‌توانند به صورت تاکتیکی به جرگه اصلاح‌طلبان بپیوندند که به این‌کار ائتلاف نمی‌گویند٬ بلکه همراهی جمعی از جریان اصولگرا با جریان گسترده اصلاحات است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در ادامه فعالیت اصلاح طلبان نیاز به رایزنی‌ها برای تسهیل فعالیت جریان اصلاحات است٬ خاطرنشان کرد: لازم است رایزنی و گفت‌و‌گوهایی صورت بگیرد و ارتباط‌های لازم با اعضای شورای نگهبان برقرار شود.

وی گفت: یک عده نمی‌خواهند شورای نگهبان و هیات‌های اجرای معتدل و سالم عمل کنند٬ اما انتظار این است که دستگاه‌های اجرایی و نظارتی بی‌طرفی خود را حفظ کنند و تحت‌تاثیر القاءهای افراطیون قرار نگیرند.

قائم مقام حزب اعتماد ملی با اشاره به اینکه این فتح باب خوبی نیست که از مجرای قانونی که‌‌ همان چهار مرجع است خارج شویم٬ اظهار داشت: این اقدام فتح بابی برای تسویه حساب‌ها٬ سوء‌استفاده‌ها و غرض‌ورزی‌ها خواهد شد٬ البته‌ شأن شورای نگهبان اجل است٬ اما برخی افرادی که اطلاعات نادرستی به آنها می‌دهند٬ می‌توانند ذهنیت منفی نسبت به افراد ایجاد کنند. حضرت امام‌(ره) به شدت با تحقیقات محلی مخالفت کردند و اجازه این کار را ندادند٬ ما نباید این بدعت را دوباره تکرار کنیم.

وی همچنین به عناصر باقی‌مانده از دولت قبل اشاره کرد و گفت: دولت قطعا به این مسئله توجه دارد که هنوز عناصری از دولت گذشته وجود دارند و اگر آنها را کنترل نکنند٬ چه بسا منویات انحرافی در دولت گذشته را دوباره تکرار و دنبال کنند و اساسا این وظیفه دولت و وزارت کشور است که با دقت مراقبت کنند.

منتجب‌نیا ابراز داشت: وقتی بنای تسویه حساب و حذف باشد٬ می‌توان هر روز یک بهانه تراشید٬ ولی هیچ یک از این بهانه‌ها نمی‌تواند موجه باشد و ما باید به مُــرّ قانون عمل کنیم نه اینکه بهانه‌تراشی کنیم و به دنبال حذف رقیب خود باشیم.

قائم مقام حزب اعتماد ملی در پایان در توضیح وضعیت دبیر کل حزب متبوع خود گفت: خبر جدیدی ندارم و همچنان در حصر هستند و تغییر خاص در وضعیت وی حاصل نشده است.

کد خبر : ۳۲۴۰۸۰