خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

نباید به متهم یا مجرم توهین کرد

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: نباید به متهم یا مجرم توهین کرد و یا آنان را مورد تحقیر قرار داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدکاظم بهرامی در همایش مدیران اداری و پشتیبانی سازمان قضایی نیروهای مسلح سراسر کشور اظهار کرد: احترام مجرم حتی اگر به اعدام یا حبس هم محکوم شود سر جایش محفوظ است. خانواده این افراد را نیز تحقیر نکنیم.

وی تاکید کرد: البته این امر منافاتی با اتخاذ تصمیم و برخورد قانونی با مجرم ندارد و قاطعیت دستگاه قضایی در تصمیم و رأی قاضی متجلی می‌شود.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح اظهار کرد: تمامی کارکنان از نگهبان جلوی درب گرفته تا مدیران شعب و قاضی باید به مراجعان سازمان احترام بگذارند.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود: باید کارکنان دائماً توجیه شوند که به همه مراجعان احترام بگذارند.

وی به اهمیت نظم و انضباط اداری و توصیه حضرت امام (ره) در این زمینه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه سازمان جزء منظم‌ترین ادارات است؛ امام (ره) در اوایل انقلاب که عده‌ای به کار قضاوت مشغول شدند و بعضی از آنان حقوق هم نمی‌گرفتند، در دیدار با قضات فرمودند «حفظ نظم از واجبات الهی است باید در قوه قضائیه هم این نظم محفوظ باشد؛ یعنی، اینطور نباشد که قاضی یک روز بخواهد بیاید، یک روز هم دلش بخواهد نیاید.»

بهرامی با اشاره به نامگذاری این دهه به نام دهه پیشرفت و عدالت از جانب مقام معظم رهبری گفت: باید دائماً به فکر تعالی خود هم در زندگی شخصی و از ابعاد روحی و معنوی و هم در اجتماع و محیط اداری باشیم.

وی دانش و مهارت را تضمین کننده این تعالی دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند که حکمت و دانش، گمشده مؤمن است و در جای دیگر به ابن مسعود فرمودند که هر کاری می‌خواهی انجام دهی با دانش و خرد پیش برو و بر اساس فرمایش امیرمؤمنان علی (ع) هیچ فقری شدید‌تر از جهل و نادانی نیست.

وی نقش آفرینی مدیران به ویژه مدیران اداری و پشتیبانی در کشف استعدادهای کارکنان را مهم دانست و افزود: در بین کارکنان استعدادهای نهفته‌ای وجود دارد که باید کشف و در مناصب مناسب گمارده شوند تا از ظرفیت‌های آنان استفاده کنیم.

رییس سازمان قضایی نیروهای مسلح در بخش دیگری از صحبت‌هایش، رسیدگی به امور رفاهی و فرهنگی سربازان را یکی از کارهای ضروری در مجموعه‌هایی که از خدمت آنان بهره می‌برند برشمرد و افزود: هر ساله تعداد زیادی جوانان پاک و با استعداد به خدمت مقدس سربازی می‌آیند که طی مدت نزدیک به دو سال باید با مدارا و تشویق و ترغیب و اخلاق حسنه، سربازانی معتقد به نظام، انقلاب و ولایت تربیت و تحویل جامعه بدهیم.

کد خبر : ۳۲۴۰۰۰