خبرگزاری کار ایران

کوهپایه‌زاده:

انتخاب کارشناسان و ارزش‌گذاری ملک ایران زمین ربطی به بابک زنجانی ندارد

وکیل متهم پرونده نفتی اظهار داشت: با توجه به اینکه موکل من نقشی در ارزش‌گذاری نداشته٬ اگر تخلفی صورت گرفته باید با آن برخورد شود زیرا قرارداد رسمی بوده و موکل من دخالتی در از مراحل انتخاب کارشناس و ارزش‌گذاری نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ رسول کوهپایه‌زاده در دوازدهمین جلسه رسیدگی به پرونده موسوم به فساد نفتی در توضیح علت انتقال ملک ایران‌زمین به وزارت نفت٬ اظهار داشت: ناتوانی موکل من برای پرداخت مطالبات مورد ادعای نفت به سبب تحریم‌ها بود که بنابر همین مسئله کارگروهی برای استیفای حقوق بیت‌المال تشکیل شد که در پی آن مذاکرات بین بابک زنجانی و وزارت نفت انجام شد.

وی ادامه داد: مذاکرات مدیرعامل وقت شرکت HK و بابک زنجانی به عقد قراردادی با شرکت ISO به عنوان خریدار محموله‌های نفتی منجر می‌شود.

وی در توضیح مسائل مربوط به ملک ایران زمین اظهار کرد: ملک ایران زمین در کار‌شناسی اولیه ۸۲۴ میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد که بابک زنجانی به این ارزش‌گذاری اعتراض کرد.

وکیل بابک زنجانی ادامه داد: در پی اعتراض موکل من٬ هیاتی ۳ نفره منصوب وزارت نفت برای بار دوم ملک را  ارزش‌گذاری می‌کنند که ای بار قیمت آن هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان اعلام می‌شود٬ جالب اینجاست که موکل من نه در انتخاب کار‌شناسان و نه در ارزیابی ملک نقشی نداشته است.

کوهپایه‌زاده خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه موکل من نقشی در ارزش‌گذاری نداشته٬ اگر تخلفی صورت گرفته باید با آن برخورد شود زیرا آن قرارداد رسمی بوده و موکل من دخالتی در هیچ‌یک از مراحل انتخاب کارشناس و ارزش‌گذاری نداشته است.

کد خبر : ۳۲۳۸۳۷