خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت کشور در گفت‌و‌گو ایلنا:

استانداری مسئول شناسایی عاملان اقدام‌های غیرقانونی قرچک است

سخنگوی وزارت کشور گفت: در حال حاضر استانداری با تکلیفی که وزیر کشور بر عهده آنها گذاشته در حال پیگیری اتفاق است برای همین الان هرگونه پیش داوری در خصوص این حادثه زودهنگام است.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در مورد اقدام غیر قانونی تندروها در قرچک در بهم زدن همایش اصلاح‌طلبان عنوان کرد: سیاست وزارت کشور این است که از تجمعات قانونی حمایت می‌کند و به‌ویژه در آستانه انتخابات حضور تشکل‌ها و احزاب شناسنامه‌دار را مبارک می‌داند.

قائم مقام وزیر کشور افزود: معتقدیم وجود و حضور این تشکل‌ها در گرم کردن تنور انتخابات و شو انتخاباتی نه تنها مفید است٬ بلکه خواسته وزارت کشور هم همین است برای همین نسبت به آنچه در قرچک اتفاق افتاد، اظهار تاسف می‌کنیم.

 امیری یادآور شد: در پی این اتفاق وزیر کشور به استاندار مربوطه دستور داد عوامل، آمران، معاونان، مباشران و مشاوران اتفاقی که در قرچک رخ داد٬ هرچه زودتر شناسایی و معرفی شوند.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: در حال حاضر استانداری با تکلیفی که وزیر کشور بر عهده آنها گذاشته٬ در حال پیگیری اتفاق است برای همین الان هرگونه پیش‌داوری در خصوص این حادثه زودهنگام است.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا هماهنگی لازم با نیروهای انتظامی برای این همایش به عمل آمده بود، گفت: وقتی برای یک همایش مجوزهای قانونی صادر می‌شود٬ همه تمهیدات لازم نیز در آن دیده خواهد شد و این هماهنگی‌ها برقرار شده بود. برای همین این مسئله هم در حال بررسی است که اگر فردی از وظایف خود سهل‌انگاری کرده در گزارش نهایی این مساله نیز قید شود.

کد خبر : ۳۲۳۷۳۸