خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور:

الگوی همکاری بین بخشی در ستاد اربعین در سازندگی کشور استفاده شود

وزیر کشور با تجلیل از همکاری و هماهنگی بین بخشی دستگاه‌های فعال در ستاد اربعین، گفت: باید از این روحیه تعامل و هم افزایی بین بخشی در راستای سرعت بخشی حرکت کشور به سوی اهداف توسعه کشور استفاده شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی روز پنجشنبه در سالن جلسات سازمان منطقه آزاد اروند در نشست هماهنگی ستاد اربعین شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، از همکاری و هماهنگی دست اندرکاران ستاد برای تامین زیرساخت‌های مرز شلمچه تشکر کرد.

وی ادامه داد: این روحیه همدلی و همکاری برای خدمت به زائران عتبات عالیات، آزمونی برای ساختن کشور است و لازم است از این تجربه‌ها برای تحقق اهداف بلند توسعه استفاده کرد.

رحمانی فضلی با بیان بازدید خود از زیرساخت‌های مرز بین المللی شلمچه، اضافه کرد: در نشست آینده هیات دولت گزارشی از این همکاری و کار جهادی و امکانات خوزستان در همایش اربعین را ارائه می‌دهم.

وزیر کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نسبت به همایش اربعین حساسیت ویژه‌ای دارند و سفارش‌های متعدد و مکرری در این حوزه ارائه داده‌اند و همواره موضوعات مربوط به اربعین حسینی را پیگیری می‌کنند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: با وجود تلاش‌های صورت گرفته، خدمت رسانی مناسب به بیش از دو میلیون زائر اربعین حسینی بسیار دشوار است اما باید همه تلاش کنیم پذیرایی از زائران در کمال ادب، متانت و همراه با صبر انجام شود تا زمینه رضایت نسبی آنان فراهم شود.

وی بر مردمی بودن آیین‌های اربعین حسینی تاکید کرد و گفت: نباید با این موضوع به شکل دولتی برخورد کنیم، چرا که آیین اربعین از مراسم عاشورا جدا نیست و آنچه باعث ماندگاری قیام سرور و سالار شهیدان کربلا شد، مردمی بودن قیام است.

رحمانی فضلی گفت: تنها سه هفته است که مسئولیت ستاد اربعین به وزارت کشور واگذار شده و در طول مدت فعالیت سازمان حج و زیارت خدمات شایان توجهی از سوی این سازمان در این حوزه ارائه شد، ولی مجموعه نظام تصمیم گرفت برای سهولت و سرعت بخشی در ارائه خدمات به زائران، این مسئولیت به وزارت کشور واگذار شود.

وزیر کشور تاکید کرد: همه باید دست بدست هم دهیم تا با بسیج امکانات آیین اربعین حسینی امسال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار شود.

*** مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند: همگان دست در دست هم برای خدمت به زائران

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این نشست بر تامین زیرساخت‌های لازم با همکاری دیگر دستگاه‌ها تاکید کرد.

اسماعیل زمانی ساخت و اجرای مراحل تکمیل صنایع فولاد با ظرفیت پنج میلیون تن در سال در منطقه آزاد اروند را نمادی از توسعه پایدار در این منطقه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد اروند نیز اعتباراتی در حوزه اجرای آسفالت معابر، لکه گیری و فضاسازی برای موکب‌ها و هیات‌های در مسیر حرکت زائران از خرمشهر تا نقطه صفر مرزی ارائه داده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند همچنین در سخنانش خود گفت: با تکمیل حصار کشی محدوده منطقه آزاد اروند تا پایان سال جاری و استقرار گمرک در دروازه‌های ورودی، گام‌های محکم برای ارتقاء ساختاری این منطقه برداشته می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور روز پنجشنبه به منظور بازدید از زیرساخت‌های مرز شلمچه در استان خوزستان به این استان سفر کرده است.

در این نشست، عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان، فرمانداران ویژه شهرستان‌های آبادان و خرمشهر، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای ستاد اربعین شهرستان‌های آبادان و خرمشهر حضور داشتند.

مرزهای شلمچه و چزابه در استان خوزستان و مهران در استان ایلام از مبادی زمینی تردد زائران عتبات عالیات می‌باشد.

در ایام اربعین سال گذشته ۵۸۰ هزار زائر از مرز شلمچه به عتبات عالیات و کربلای معلا سفر کردند که پیش بینی می‌شود این تعداد در اربعین امسال به بیش از یک میلیون تن افزایش یابد.

کد خبر : ۳۲۳۳۹۳