خبرگزاری کار ایران

دریادار سیاری:

تسلیحات نیروی دریایی ایران مطابق با آخرین فناوری روز است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: سلاحهای نیروی دریایی مطابق با فناوریهای روز دنیا است و توان مقابله با هر حمله احتمالی را دارد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری روز پنجشنبه در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در محل رواق دارالهدایه حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد افزود: اگر سلاح‌ها و تجهیزات ناوشکنهای ایرانی به روز نباشد نمی‌توان با دشمن در آبهای آزاد رو به رو شد.

وی گفت: افزایش سطح علمی برای ارتقای تجهیزات و سلاحهای دریایی در کشور ضروری است و امروز بیش از هر زمان دیگر نیاز به علم آموزی در این عرصه و تربیت نیروهای توانمند و کارآمد داریم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: امروز در تنگه باب المندب بین دریای سرخ و خلیج عدن حدود ۳۵ کشور از جمله ایران حضور دارند که با تدبیر فرمانده معظم کل قوا نیروی دریایی ایران آماده مقابله با دزدان دریایی است.

وی ادامه داد: با حضور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در تنگه باب المندب فناوری و تجهیزات تسلیحاتی و قدرت ایران به کشورهای دیگر نشان داده شده است.

دریادار سیاری در ادامه همچنین گفت: کشوری مانند عربستان وقتی به سلاح‌های غربی و شرقی مجهز می‌شود و آن سلاح‌ها را بر روی مردم بی‌دفاع یمن می‌ریزد بی‌تردید بویی از انسانیت نبرده است.

وی افزود: برخی کشور‌ها با نام اسلام، انسانهای بی‌دفاع را می‌کشند، این نوع رفتار چهره اسلام را خدشه دار کرده است و اگر تاکنون این کشور‌ها از جمله عربستان نتوانسته به ایران تعرضی داشته باشد به دلیل ایمان، شجاعت و قدرت پنهان مردم کشورمان است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران افزون بر اینکه در جنگ سخت با دشمن پیروز شده، در جنگ نرم هم دشمن را ناامید کرده است و قدرت مطلق ایران از ایمان قوی ملت سرچشمه می‌گیرد.

وی گفت: سلاح در جنگ نرم ایمان و هوشیاری است، در این جنگ دشمن باورهای مردم و سبک زندگی آنان را تغییر می‌دهد و بر فکر جوانان مسلط می‌شود اما اگر ایمان و شجاعت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را در بین جوانان پرورش دهیم می‌توانیم پیروز مطلق در جنگ نرم دشمن باشیم.

دریادار سیاری افزود: برای اینکه ایمان و شجاعت جوانان را افزایش دهیم و در جنگ نرم پیروز باشیم باید به آموزه‌های دینی و قرآنی توجه کرده و در خط ولایت حرکت کنیم.

سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن نیروی دریایی ارتش از دیروز در مشهد آغاز شد.

این مسابقات با حضور ۱۳۰ دریادل قرآنی از سراسر کشور در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ پنج، ۱۰، ۱۵، ۲۰ جزء و حفظ کل، تفسیر جزء ۱۸ در سطوح یک و دو و اذان برگزار شد و در هر رشته سه برگزیده داشت.

کد خبر : ۳۲۳۳۹۱