خبرگزاری کار ایران

شفیعی:

کمیسیون امنیت ملی ناظر اجرای برجام شد

asdasd
کد خبر : ۳۲۲۵۲۸

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی گفت: این کمیسیون موظف شد نظارت بر اجرای برجام را به عهده بگیرد و هر 6 ماه یک بار به صحن علنی گزارش دهد.

به گزارش ایلنا، نوذر شفیعی با اشاره به دستور کار امروز این کمیسیون، گفت: در این جلسه طبق قانون اقدام متقابل و متناسب دولت در اجرای برجام، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی موظف شد نظارت بر اجرای برجام را به عهده گیرد و هر ۶ ماه یک بار به صحن علنی گزارش دهد. 

این نماینده مجلس تصریح کرد: کمیسیون‌امنیت‌ملی ضمن تأکید بر این امر مخالفت خود را با تشکیل کمیته‌های داخل کمیسیون اعلام کرد، لذا کل اعضای کمیسیون در فرآیند نظارت بر اجرای برجام فعال خواهند بود. 

وی افزود: در ادامه جلسه لایحه عضویت جمهوری اسلامی ایران در مشارکت کنسرسیوم زیرساخت کلید عمومی آسیا مطرح و تصویب شد. 

شفیعی ادامه داد: لایحه اصلاح قانون موافقت‌نامه تأسیس دالان حمل و نقل و گذر بین‌المللی بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران، سلطان‌نشین عمان، ترکمنستان و جمهوری ازبکستان تحت عنوان موافقت‌نامه عشق آباد نیز مطرح و تصویب شد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تصریح کرد: لایحه موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری متحده تانزانیا مطرح و تصویب شد. 

وی ادامه داد: لایحه تشریفات پروتکل انتقال محکومین به حبس، الحاقی به موافقتنامه معاضدت قضایی متقابل در امور کیفری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ترکمنستان مطرح و تصویب شد. 

شفیعی با اشاره به حضور اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت و قاضی عسکر نماینده مقام معظم رهبری و سرپرست حجاج ایرانی در جلسه کمیسیون و بحث و بررسی پیرامون جزئیات حادثه منا، گفت: قاضی‌عسکر اظهار داشت پیش از برگزاری مراسم‌حج با توجه به شرایط خاص مراسم، کمیته‌ای تشکیل شد تا شرایط احتمالی در مراسم را بررسی کنند. 

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی در ادامه با بیان اینکه این کمیته مسائل و احتمالات مختلف را بررسی و طرح کرد، یادآور شد: به دلیل اینکه طی سال‌های گذشته هیچ‌گاه در منا حادثه‌ای رخ نداده بود تنها موضوعی که غیرقابل پیش‌بینی بود و در کمیته مذکور هم مطرح نبود، وقوع چنین حادثه‌ای بود همچنین قاضی‌عسکر اضافه کرد اگر حادثه منا نبود حج امسال به لحاظ مدیریتی به بهترین وجه برگزار شد. 

وی ادامه داد: نماینده مقام معظم رهبری ضمن مقصر کردن مدیریت سعودی‌ها در اداره مراسم حج، تنگ‌بودن کریدور عبوری، عدم راهنمایی مناسب عوامل اجرایی سعودی، اضافه شدن کاروان‌های خارجی در مسیر راه و افزایش تراکم جمعیت، از جمله عوامل موثر در بروز حادثه منا دانست. 

شفیعی در ادامه به بخش دیگری از صحبت‌های اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت اشاره و مطرح کرد: مقام معظم رهبری در سخنان خود اشاره کردند تنها صدایی که در عربستان نسبت به حادثه منا شنیده شد صدای جمهوری اسلامی ایران بود که اکنون نیز فقط ایران توانسته اکثریت جان باختگان خود را به کشورش برگرداند همچنین اوحدی تأکید کرد تا روشن شدن قطعی تکلیف تمامی جان‌باختگان موضوع را پیگیری خواهیم کرد. 

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: پیش از اظهارات اوحدی و قاضی‌عسکر، اعضای کمیسیون امنیت ملی بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر زنده نگه‌داشتن حادثه منا، پیگیری حقوقی این حادثه، جدیت پزشکی قانونی کشور در شناسایی اجساد جان‌باختگان، تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر بقیه جان‌باختگان به ویژه رکن‌آبادی و فولادگر و دیگر موارد تأکید کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز