خبرگزاری کار ایران

نماینده تامین اجتماعی در دادگاه:

زنجانى چک‌هاى دریافتى را به تامین اجتماعى نمی‌دهد/ متهم از سند مجعول استفاده کرده است

در نهمین جلسه رسیدگى به اتهامات بابک زنجانى، پس از قرائت شکوائیه وکیل بانک مسکن، نماینده حقوقى سازمان تأمین اجتماعى شکایت این سازمان را مطرح نمود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ نماینده حقوقى سازمان تأمین اجتماعى در شکایت این سازمان از بابک زنجانی اظهار داشت: بر اساس شکایت تنظیمى، شرکت هلدینگ سورینت قشم تفاهم نامه‌اى با موضوع خرید ١٣٨ شرکت سازمان منعقد مى‌کند و در تفاهم‌نامه قید مى‌شود که مبلغ تفاهم‌نامه تا سقف ۴ میلیارد یورو معادل ین ژاپن است. همچنین پیش‌بینى می‌شود سازمان تأمین اجتماعى حسابى نزد بانک مسکن افتتاح کند تا مبلغ تفاهم‌نامه به حساب ارزى این سازمان واریز شود. در مقابل نیز سازمان تأمین اجتماعى یک فقره چک بابت ضمانت حسن انجام تعهد معادل مبلغ واریزى سورینت صادر کند.

نماینده سازمان تأمین اجتماعى جرائم ارتکابى را به سه بخش تقسیم کرد:

در بخش نخست، بانک مسکن به موجب نامه اى واریز وجه به حساب ارزى این سازمان نزد بانک مسکن را گواهى می‌کند بعد‌ها خلاف واقع بودن گواهى مزبور روشن مى‌شود. در حقیقت وجه ادعایى به حساب بانک مسکن نزد بانک FIIB و نه حساب سازمان تأمین اجتماعى واریز گردیده که آن هم بنابر کیفرخواست اساساً مجعول، موهوم، غیرواقعى و ساختگى بوده است و مراتب شکایت از بانک مسکن اعلام شده است.

وی ادامه داد: در بخش دوم بر خلاف تفاهم‌نامه به جاى یک فقره چک، مدیرعامل وقت سازمان پنج فقره چک در اختیار متهمان قرار داده مى‌دهد که اولاً: مجموع رقم ۵ چک دو میلیارد ین بالا‌تر از گواهى خلاف واقع بانک مسکن است؛ ثانیاً: در محاسبه برابرى یورو با ین و به‌ویژه در تبدیل ین به ریال، قیمت بالاترى از مبلغ واقعى روز محاسبه شده که منتج به میلیارد‌ها تومان اختلاف شده است. موضوع جرایم ارتکابى مسئولان وقت سازمان، در دادگاه دیگرى تحت رسیدگى قرار دارد.

نماینده حقوقى سازمان تأمین اجتماعى در پایان گفت: در بخش سوم نیز با توجه به اقدامات آقاى بابک زنجانى در انعقاد تفاهم‌نامه و سپس حواله موهوم و غیرواقعى و مضافاً اینکه آقاى زنجانى از استرداد و اعاده چک‌هاى دریافتى به سازمان تأمین اجتماعى خوددارى کرده است.

وی در پایان تقاضاى صدور حکم محکومیت متهمان پرونده به کلاهبردارى، جعل، استفاده از سند مجعول، خیانت در امانت و سایر عناوین مجرمانه متناسب و منطبق با بزه ارتکابى را کرد.

کد خبر : ۳۲۲۴۶۵