خبرگزاری کار ایران

توکلی در تذکری آیین‌نامه‌ای:

چرا طرح شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات اعلام وصول نمی‌شود

نماینده مردم تهران در نخستین دقایق نشست علنی امروز مجلس در تذکری نسبت به عدم اعلام وصول لایحه دو فوریتی شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات اعتراض کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، احمد توکلی در نشست علنی امروز مجلس در تذکر آیین‌نامه‌ای اظهار داشت: دیروز اعلام شده بود طرح دوفوریتی شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات به مجلس تقدیم شده است٬ اما چرا هیات رئیسه به این دلیل که صفی از طرح‌ها و لوایح در دستور کار بوده این لایحه را اعلام وصول نمی‌کند. در حالی که بنابر قانون هر لایحه یا طرح دو فوریتی به هیات رئیسه اعلام وصول می‌شود باید در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: باید توجه کنیم مسئله شفاف ساختن منابع مالی انتخابات اهمیت بسیاری دارد و اگر مجلس و هیات رئیسه در اعلام وصول این لایحه کوتاهی کند در معرض اتهام قرار می‌گیرد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: این طرح باعث جلوگیری از فسادهای احتمالی در انتخابات می‌شود و اگر مجلس آن را اعلام وصول نکند در برابر این اتهام قرار می‌گیرد که نمایندگان نخواسته‌اند مسائل مالی انتخابات روشن شود.

در ادامه محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست نشست علنی امروز مجلس را به عهده داشت در پاسخ به تذکر توکلی اعلام کرد: بنابر مواد ۱۶۳، ۱۶۴ و ۱۶۵ آیین‌نامه داخلی مجلس طرح‌ها و لوایح دو فوریتی مطرح شده و اولویتی برای لوایح وجود ندارد، بنابراین ما با انبوهی از طرح‌ها و لوایح پیشنهادی روبرو هستیم و باید نوبت را رعایت کنیم. با این وجود هیات رئیسه این موضوع را بررسی خواهد کرد.

کد خبر : ۳۲۲۲۸۲