خبرگزاری کار ایران

پورمحمدی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت از حقوق خبرنگاران دفاع می‌کند

وزیر دادگستری با اشاربه بازداشت‌های اخیر خبرنگاران اظهار داشت: همه شهروندان برای ما عزیز هستند. خبرنگاران هم برای ما عزیز هستند و دولت از حقوق آنها دفاع می‌کند.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در غرفه ایلنا در نمایشگاه مطبوعات، در پاسخ به این سوال که آیا وزارت دادگستری به مسئله بازداشت خبرنگاران ورود کرده است؟ گفت: این مسئله در حوزه کاری وزارت دادگستری نیست، دادسرا هم فعلا در مراحل ابتدایی مرجع دادرسی است.

وی ادامه داد: این پرونده در مراحل ابتدایی است و سخنگوی قوه قضاییه در این‌باره اگر لازم باشد توضیحاتی را خواهد داد و به آن پاسخ می‌دهد.

وزیر دادگستری تاکید کرد: طبیعی است همه باید تلاش کنیم دادرسی‌ها سریع باشد و به شکل قانونمند هدایت شود و قوه قضاییه نیز این مسئله را رعایت می‌کند.

پورمحمدی با بیان اینکه توصیه عمومی دولت رعایت قوانین است، اظهار داشت:  همه شهروندان برای ما عزیز هستند. خبرنگاران هم برای ما عزیز هستند و دولت از حقوق آنها دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه تلاش قوه قضاییه بر رعایت قوانین است، تصریح کرد: ممکن است نسبت به افراد گزارشی برسد یا شکایتی از آنها شود که طبعا قوه قضاییه باید نسبت به این مسئله رسیدگی کند.

وزیر دادگستری با اشاره به با اشاره به اظهارات اخیر رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: همانطور که رئیس قوه بیان کردند شاید برخی از خبرنگاران با قوانین آشنا نباشند؛ نه آنکه تعمدی با مخالفت با قانون یا قانون‌شکنی داشته باشند، لذا اهالی رسانه اهل قانون‌شکنی نیستند و قضات ما نیز باید این مسئله را رعایت کنند.

پور محمدی در پایان ودر پاسخ به این سوال که شکایت مشایی از شما به کجا رسید؟ ابراز داشت: این دو تا گپ رسانه‌ای بود.

کد خبر : ۳۲۱۳۷۴