خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله وحید در دیدار علی جنتی:

عمده مسئولیت وزارت ارشاد حفظ عقیده های مردم است

یکی از مراجع عظام تقلید با بیان اینکه عمده مسئولیت وزارت ارشاد حفظ عقیده های مردم است گفت: شما بایدخطر ترویج وهابیت، خطر تبلیغ بهاییت و خطر ترویج مسیحیت در میان مسلمانان را خنثی کنید.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله وحید روز پنجشنبه در دیدار علی جنتی، اظهار کرد: شما ببینید مخالفان اسلام چه می کنند، حکومت سعودی و مذهب وهابی را اینها درست کرده اند، فلسفه آن هم این بود که دیدند پیغمبر ما پیغمبر رحمت است و با این پیامبر، دین ما دین جهانی خواهد شد و چون چاره‌ای نداشتند در مقابل این فضائل اخلاقی که خداوند خُلق پیامبرش را عظیم شمرد، گروهی را علم کردند که چهره خشنی از دین اسلام ارائه دهند و این چهره خشن همان وهابیت بود.

وی اظهار کرد: عمده مسئولیت وزارت ارشاد که ان شاءالله در کار خود موفق خواهند شد، حفظ عقیده های مردم است. شما باید سه خطر را دفع کنید؛ خطر ترویج وهابیت، خطر تبلیغ بهاییت و خطر ترویج مسیحیت در میان مسلمانان که شما باید این تبلیغ ها و حرکت ها را خنثی کنید.

وحید خراسانی افزود: این سه آفت، آفت بزرگی است، چون ابزار تبلیغاتی دشمنان، خیلی گسترده است و این تبلیغ ها در صورت خنثی نشدن، تاثیر می گذارد به خصوص در جوان‌ها و دیگری موضوع کتاب است که باید دقت شود چون اگر یک نویسنده کتاب، شبهه ای را در کتاب القا کند همان کافی است تا تمام کتاب را زیر سئوال ببرد.

وی در بخشی از سخنان خود ضمن بیان فضائل امام علی(ع) گفت: حضرت امیرالمومنین علی(ع) روزها در دکه القضاء می نشست و به مشکل های مردم می پرداخت و شب ها مثل مارگزیده ها از خوف خدا بر خود می پیچید، با این حال در این مدت سخنان ایشان در قالب نهج البلاغه شکل گرفت که نتیجه آن نیز این است که اهل سنت آن را فوق کلام مخلوق و دون کلام خالق می دانند.

وی افزود: رهبری که دنیا در قبضه اختیار او بود دو پیراهن خرید، یکی دو درهم و دیگری یک درهم، پیراهن دو درهمی را به قنبر داد و یک درهمی را خودش پوشید و زمانی که قنبر گفت که شما خلیفه مسلمانان هستید، لباس شما باید باارزش تر از من باشد فرمود تو جوانی و جوانان علاقه مند به زینت هستند.

وحید خراسانی، ضمن ابراز رضایت از عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: کار شما قابل تقدیر است و این کار را ادامه دهید، هم جلوی تبلیغات فرقه های ثلاثه گرفته شود و هم فکرهای این جوان ها بازیچه اهل انحراف نشود و هم حرمت و عظمت ائمه برای ابد حفظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود که مقارن با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه شد، گفت: ایشان هم متفکر خوبی است و هم خوب امور محوله را انجام می دهد و باید از ایشان تقدیر شود و اگر انصاف را در نظر بگیریم این مرد یک تنه با قدرت های بزرگ دنیا در افتاد و مغلوبشان کرد و این همه قابل تقدیر و تشکر است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز تاکید کرد که جناب آقای دکتر ظریف از چهره های ماندگار خواهد بود.

در ادامه این دیدار وی توصیه های معنوی برای توفیق های بیشتر در کار سنگین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کرد و گفت: دو چیز است که در صورت عمل به آنها گره گشا خواهد بود؛ اول توکل به خدا و دوم توسل به امام زمان(عج) که باعث موفقیت در کارها خواهد شد.

کد خبر : ۳۲۱۳۴۱