خبرگزاری کار ایران

امیر عبداللهیان مطرح کرد:

اختلاف‌نظر تهران با پاریس درباره سرنوشت بشار اسد/ 4 ایده سیاسی برای حل بحران سوریه

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه تاکید کرد که تهران و مسکو در قبال سوریه اتفاق نظر دارند.

به گزارش ایلنا، حسین امیر عبداللهیان در گفت‌وگو با شبکه المیادین اظهار داشت: ما اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد طرف آمریکایی در مذاکرات وین با هماهنگی برخی طرف‌ها می‌خواهد ترتیباتی را طراحی کند که موافقت دیگران را نداشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هرگونه توافق در وین باید با اجماع همه طرف‌ها باشد، تاکید کرد که تهران و مسکو در قبال سوریه اتفاق‌نظر دارند.

امیر‌عبداللهیان در ادامه راه‌حل سیاسی را تنها راه‌حل بحران سوریه دانست و افزود: اگر آمریکا بخواهد از نشست‌وین برای منافع خودش بهره بگیرد، ایران در این نشست مشارکت نخواهد داشت.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با بیان اینکه 4 ایده سیاسی برای حل بحران سوریه روی میز است اظهار داشت که مسکو و تهران دیدگاه‌های نزدیکی به یکدیگر در این زمینه دارند.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه واشنگتن به دنبال به شکست کشاندن نشست وین 2 هستند، ابراز داشت که عدم در نظر گرفتن نظر مردم سوریه درباره ماندن بشار اسد نقطه اختلاف نظر ما درباره وین یک است.

وی با اشاره به اینکه فرانسه هم بر ضرورت راه حل سیاسی سوریه اعتقاد دارد اظهار داشت که اما اختلاف‌نظر ما با پاریس درباره نقطه‌نظرات مرتبط با سرنوشت بشار اسد است ولی هیچ اختلاف نظری با مسکو درباره مسائل اساسی مربوط با سوریه با مسکو نداریم.

امیرعبداللهیان درباره اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه‌ها درباره درگیری لفظی وزرای خارجه ایران و عربستان هم گفت: ظریف در نشست‌وین یک مواضع ایران را به صراحت اعلام کرد و در برابر خواسته‌های غیرمنطقی برخی وزرای مشارکت‌کننده ایستاد.

کد خبر : ۳۲۱۱۹۸