خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

درک صحیح از وضعیت بین‌المللی و داخلی، در آینده کشور تعیین کننده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: انقلاب اسلامی ایران به عنوان یک انقلاب بزرگ در دهه‌های پایانی قرن بیستم تأثیرات شگرفی بر منطقه جنوب غرب آسیا و نظام بین‌الملل برجای گذاشت.

به گزارش ایلنا٬ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در دومین همایش سیاسی مشترک فرماندهان و استادان دانشگاه‌های افسری ارتش جمهوری اسلامی در جمع فرماندهان و استادان دانشگاه‌های ارتش با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با ارائه الگوی مردمسالاری دینی که مبتنی بر آموزه‌های اصیل اسلامی است در بُعد نظری و عملی نظام استکبار را نفی کرد و با تأسی از ائمه اطهار (ع) به مبارزه با قدرت‌های استکباری و در رأس آنها آمریکای جنایتکار پرداخت، افزود: دشمنان اسلام که با احیای اسلام ناب محمدی‌(ص) در ایران، منافع خود را در خطر می‌دیدند با تمام توان به مقابله با آن پرداختند و هجمه گسترده امنیتی و نظامی را علیه ملت ایران تدارک دیدند؛ حتی تحریم و جنگ اقتصادی را نیز از منظر خود دور نگاه نداشتند اما با این وجود با گذشت بیش از ۳۷ سال از انقلاب، این شجره طیبه روز به روز پیشرفت کرده و ملل مسلمان جهان را به آینده‌ای روشن امیدوار ساخته است.

وی ادامه داد: اکنون که در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در برهه‌ای حساس از انقلاب قرار داریم، مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی غرب و جنوب غرب آسیا و شمال آفریقا را که ناشی از سیاستگذاری‌های غلط غرب است فرا گرفته است. ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی نیز وضعیت منطقه را در شرایط پیچیده و شکننده قرار داده است که رهبر فرزانه انقلاب از آن به عنوان پیچ تاریخی یاد نمودند؛ لذا گذر از این وضعیت، درک و هوشیاری بالای آحاد جامعه و مسئولان را می‌طلبد.

وی با بیان این‌که «در بُعد داخلی و در پایان مذاکرات هسته‌ای، دشمن به دنبال نفوذ و ایجاد اختلاف بین مردم است»، تصریح کرد: راهکار دشمن در این رابطه نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی است. در واقع دشمن‌‌ همان مولفه‌های تهدید نظامی و تحریم اقتصادی را مد نظر دارد و امروز آن را با راهبرد نفوذ دنبال می‌کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: سیاستمداران آمریکا امروز آشکارا از دخالت در انتخابات صحبت می‌کنند؛ لذا در این دوران مهم و حساس درک صحیح رویداد‌ها اهمیت زیادی دارد چراکه درک صحیح از وضعیت بین‌المللی و داخلی، در آینده کشور تعیین کننده است.

وی در ادامه وظیفه استادان و فرماندهان ارتش به عنوان ارکان اصلی مقابله با جنگ نرم دشمن را دارای اهمیت و حساسیت بسیار بالا دانست و گفت: شناخت موقعیت راهبردی جبهه خودی و دشمن و شناساندن آن به دانشجویان از اهمیت زیادی برخوردار است و در این مسیر تمسک به دین و معنویت‌گرایی در خنثی‌سازی ترفندهای دشمنان در هر دو جبهه جنگ نرم و سخت بسیار مهم است.

وی افزود: بدون تردید، تقویت روح معنوی کارکنان در توان رزمی آنها تأثیرگذار است و از منظر رهبر فرزانه انقلاب، لازمه این ارتقا همراه شدن ایمان با بصیرت، عزم راسخ و احساس مسئولیت در کنار نیروی انسانی مجهر به دانش و تجهیزات پیشرفته است.

وی با بیان اینکه «چه بخواهیم و چه نخواهیم دانشجویان تحت تأثیر سیره عملی فرماندهان قرار می‌گیرند و فرماندهانی که به صورت مستقیم با دانشجویان در ارتباط هستند در ساختن نسل آینده نقش بی‌بدیلی دارند»، افزود: یکی از مولفه‌های معنویت در کارکنان، بصیرت است و رهبری در سال‌های اخیر همواره بر بصیرت سیاسی و دینی کارکنان به‌ویژه قشر دانشجو و جوان تأکید فرموده‌اند و می‌فرمایند «در زندگی پیچیده امروز، بدون بصیرت نمی‌شود حرکت کرد و اگر بصیرت نداشته باشید نا‌خود آگاه به دشمن کمک می‌کنید».

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش گفت: امروز، علیرغم خشونت در منطقه و در حالی که کشورهای منطقه در حال سوختن در آتش خشونت و تروریسم هستند، جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت خوبی دارد و بدون تردید این امنیت و اقتدار در عرصه‌های مختلف در پرتو مجاهدت‌های فرزندان این ملت به دست آمده است. البته لازمه تداوم این وضعیت، افزایش بصیرت سیاسی و معنوی به ویژه در بین دانشجویان و جوانان است.

کد خبر : ۳۱۹۶۳۳