خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در سپاه:

در صنایع وابسته از پیکان به پراید رسیدیم؛ در موارد مستقل از توپخانه به موشک بالستیک

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از توسعه رژیم صهیونیستی، تسلط بر جریان انرژی، جلوگیری از خیزش‌ها در منطقه و مهار ایران به عنوان اهداف مهم آمریکا از تسلط بر خاورمیانه یاد کرد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی در اجتماع راهپیمایان روز ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در صحن امام رضا (ع) حرم مطهر حضرت معصومه(س) افزود: مهار ایران برای آمریکا مساوی با عدم محوریت ایران در منطقه، قطع ارتباط این کشور با فلسطین، حزب‌الله و عراق و در کل قطع نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا است.

وی افزود: آمریکایی‌ها سه راهبرد را برای تحقق اهداف خود دنبال کردند که یکی از آنها راهبرد نظامی بود، از این رو راه‌اندازی جنگ بالکان، جنگ اول و دوم عراق و جنگ افغانستان در همین راستا و مسیر ایجاد شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه از سال ۲۰۰۸ رویکرد مستقیم نظامی آمریکا به جنگ نیابتی تغییر کرد، اظهار داشت: دومین راهبرد آمریکا برای ضربه زدن راهبرد فرهنگی و تهاجم فرهنگی بود، سومین راهبرد دشمن نیز راهبرد دیپلماسی است که شامل اقناع، تشویق و تهدید می‌شود.

وی با اشاره به راهبردهای آمریکا درقبال جمهوری اسلامی اظهار داشت: نخستین راهبرد، جنگ نظامی بود که ۹۴ ماه با حمایت از رژیم دست‌نشانده صدام جنگ تحمیلی را علیه نظام به راه انداخت، اما رشادت و استقامت رهبری و مردم باعث شد استکبار در این راهبرد با شکست جدی مواجه شود.

سعیدی با بیان اینکه دشمنان به صورت تمام عیار تحریم‌ها را بر ایران تحمیل کردند، ابراز داشت: دشمن با فشار و حربه تحریم درصدد بود ملت ایران را از پای درآورد و زمینه را برای مقابله و ایستادگی ملت در برابر انقلاب فراهم کند٬ اما ملت ولایتمدار ایران تحریم را پشت سر گذاشت.

وی عنوان کرد: ارتقای فناوری هسته‌ای و رسیدن به غنی سازی ۲۰ درصد و ۱۹ هزار سانتریفیوژ حاصل مقاومت ملت در برابر تحریم‌های ظالمانه بود، نه تنها ملت ایران در برابر راهبرد تحریم دشمنان تسلیم نشد بلکه دستاوردهای بسیاری را کسب کرد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: راهبرد سوم آمریکا تعامل است، امروزه با توجه با شرایط خاص منطقه و جهان تبعیت کامل از رهبر معظم انقلاب به عنوان ناخدای کشتی انقلاب در تلاطم حوادث بسیار مهم و واجب است و با تمام وجود باید به تدابیر رهبری توجه کرد.

وی اضافه کرد: همه راهبردهای دشمن برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، از آنجایی که آمریکا به این نتیجه رسید که گزینه نظامی هیچ تأثیری ندارد دست به دامان و حاضر به مذاکره شد، جان کری گفته بود اگر مذاکرات به جایی نرسد ساختار تحریم‌ها به هم می‌ریزد.

سعیدی با بیان اینکه دشمن برای جلوگیری از گسترش فناوری و تکنولوژی پا به مذاکرات گذاشت، گفت: جلوگیری از نفوذ و قدرت منطقه‌ای ایران از دیگر اهداف دشمن برای تعامل و مذاکره بود.

وی با اشاره به اهداف آمریکا از تعامل افزود: پذیرش بخشی از خواسته‌های ایران لازمه تعامل است، جلوگیری از گسترش توان هسته‌ای، ایجاد زمینه مذاکره و حرکت به سوی فرا هسته‌ای، ایجاد زمینه نفوذ در ابعاد گوناگون از مهمترین اهداف آمریکا از تعامل است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه در ماه‌های اخیر رهبر معظم انقلاب ۷۰ بار از واژه نفوذ استفاده کردند، اظهار داشت: این مسئله نشان‌دهنده اوج نگرانی ایشان است؛ از دیگر اهداف آمریکا از تعامل فتح بازار ایران، حذف حزب الله از صحنه، جدایی ایران از جبهه مقاومت، عدم حمایت از فلسطین، عراق و یمن است.

وی ادامه داد: چانه‌زنی امروز دشمن برای خدشه وارد کردن به اقتدار، عزت ملی و محور مقاومت است؛ آمریکا می‌خواهد اقتدار و الگو بودن ایران را در میان جهانیان بشکند چون ملت ایران توانسته زمینه بیداری بسیاری از کشور‌ها را فراهم کند؛ روزی اگر رییس جمهور آمریکا اراده می‌کرد می‌توانست مسؤولان ایران و کشور‌ها را تغییر دهد٬ اما امروزه پس از ۵ سال که با تمام وجود برای تغییر حکومت در سوریه تلاش کردند با شکست مواجه شدند.

سعیدی با بیان اینکه محور مقاومت٬ رهبر معظم انقلاب و ملت ایران است که در برابر تمام قلدری‌های استکبار ایستادگی می‌کنند، ابراز داشت: مهم‌ترین هدف آمریکا در مذاکرات و تعامل٬ نفوذ است؛ یکی از گام‌های آمریکا برای نفوذ٬ تغییر در دستگاه محاسباتی است، یعنی دشمن می‌خواهد در سیستم اجرایی کشور این تغییر را به وجود آورد که هزینه ایستادگی پای انقلاب بیش از فایده آن است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: در جریان مقاومت در برابر دشمن ملت ایران به دستاوردهایی رسید که در طول هزار سال قابل دستیابی نبود، تقویت شبکه حامیان غرب در ایران از برنامه‌های آمریکا است.

وی اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های دشمن تغییر ذائقه ملت ایران است از این رو رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که برخی در حال تنفرزدایی و بزک کردن چهره آمریکا هستند؛ بنابراین باید در برابر نقشه‌های بسیار دشمن هوشیار بود.

سعیدی به ابعاد نفوذ دشمن در کشور اشاره کرد و گفت: نفوذ اقتصادی یکی از ابعاد به شمار می‌رود که فتح بازار یکی از برنامه‌های آن است، باید دانست که دشمن به ایران تکنولوژی نمی‌دهد ایران در صنعت خودرو که وابسته بوده توانسته از پیکان به پراید برسد اما در موارد مستقل از توپخانه به موشک بالستیک رسیده است.

وی با اشاره به نفوذ سیاسی دشمن افزود: نفوذ سیاسی به معنای ورود دشمن در جمع تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان از طریق شکل دهی سازمان رأی است که مردم باید هوشیار باشند، نفوذ فرهنگی دشمن نیز بسیر خطرناک است.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، اظهار داشت: تهاجم فرهنگی نیاز به دقت و حساسیت دارد، امروزه ۱۷۰ شبکه شبکه فارسی زبان برای تئوریزه کردن فرهنگ غربی در حل فعالیت هستند.

وی با اشاره به زمینه‌های نفوذ ادامه داد: عدم توجه به مرزبندی‌های عقیدتی و تکلیفی یکی از زمینه‌های نفوذ است؛ مجلس، دولت و قوه قضاییه در برابر فرامین رهبر معظم انقلاب تکلیف دارند، شرایط امروز بسیار حساس است.

سعیدی عنوان کرد: ملت و قوای سه گانه باید ید واحد و متحد در برابر اهداف فراهسته‌ای آمریکا با قوت و استحکام بایستند تا جلوی نفوذ آمریکا گرفته شود.

کد خبر : ۳۱۹۳۳۲